به گزارش ایرنا، حجت نظری روز سه شنبه در یکصد و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: شهرداری برای دانشجویان، دانش آموزان، خبرنگاران، معلولان، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی، سالمندان و ... کارت بلیت‌های رایگان یا تخفیف‌دار را برای استفاده بیش‌تر و آسان‌تر از مترو و اتوبوس صادر می‌کند که این اقدام باعث می‌شود استفاده از حمل و نقل عمومی افزایش یابد.
وی گفت: شهرداری به بسیاری از اقشار جامعه در دریافت تسهیلات و تخفیف‌های ویژه برای حمل و نقل عمومی توجه کرده اما متاسفانه در این میان، سربازان که حقوق دریافتی ماهیانه‌شان نیز بسیار اندک است، مورد غفلت قرار گرفته‌اند.
نظری با بیان اینکه در دیدارها و بازدیدهای مختلفی که داشته‌ام بارها با این مطالبه از سوی سربازان مواجه شدم که چرا حمل و نقل عمومی برای سربازان رایگان نیست، وی افزود: این مطالبه‌ باید مورد توجه مدیریت شهری و نیز ستادکل نیروهای مسلح قرار بگیرد.
به گفته عضو شورای اسلامی شهر تهران، از طرفی دیگر ماده 80 قانون خدمت وظیفه عمومی، شهرداری‌ها را موظف کرده تا با همکاری دیگر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی، تسهیلاتی را برای استفاده رایگان سربازان از قطار، اتوبوس، ورزشگاه‌ها، گردشگاه‌ها، موزه‌ها، سینماها و ... پیش‌بینی کنند.
نظری خاطرنشان کرد: از شهردار تهران می‌خواهم تا هرچه سریع‌تر سازوکاری تعریف کند که امکان بهره‌مندی سربازان کشور از کارت‌های رایگان یا تخفیف‌دار مترو و اتوبوس در طول دوران خدمت سربازی برای آنها فراهم شود.
به گزارش ایرنا، پس از استماع تذکر نظری، سیدمحمود میرلوحی رئیس کمیته اقتصادی شورا خطاب به وی گفت: منابع این کمک را هم مشخص کنید.
محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز خطاب به میرلوحی گفت: سابقه نداشته جواب تذکری را عضو دیگری بدهد.
تهرام/9343/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.