به گزارش ایرنا، حسین عباسی عصر دوشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان پیشوا گفت: وجود بقعه متبرک حضرت امامزاده جعفر(ع) برادر بلافصل امام رضا(ع) ظرفیتی در جذب گردشگران و عاشقان خاندان عصمت و طهارت محسوب می شود ولی آنگونه که باید، اقدام خاصی در جهت معرفی این امامزاده صورت نگرفته است.
وی افزود: اداره اوقاف و امور خیریه با همکاری موقوفه شیخ جنید و سایر دستگاه های شهرستان باید در راستای معرفی هر چه بهتر این امامزاده ورود کنند تا پیشوا به مقصد گردشگری بسیاری از افراد تبدیل شود.
وی تصریح کرد: پیشوا به دلیل واقع شدن در مسیر ترانزیتی شرق کشور و برخورداری از آثار متعدد تاریخی، مذهبی، گردشگری و بازاری قدیمی، همه ساله میزبان بسیاری از گردشگران نوروزی است که باید از فرصت حضور این افراد به منظور توسعه صنعت گردشگری شهرستان استفاده کرد.
عباسی از احیای آب انبار قدیمی پیشوا به عنوان گامی اساسی در رونق گردشگری شهرستان یاد کرد و افزود: با توجه به نزدیکی آب انبار قدیمی پیشوا به حرم امامزاده جعفر(ع) و دسترسی آسان آن به بازار قدیمی شهرستان، احیای مجدد این مکان تاریخی می تواند در جذب گردشگر نقش مهمی ایفا کند و لازم است تا دستگاه های متولی این اقدام را هر چه سریعتر به پایان برسانند.
وی گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز لازم است تا شهرداری ها با نظافت و نوسازی مبلمان شهری و بخشداران و دهیاران با بستر سازی مناسب در مناطق روستایی، امکانات مناسب را برای پذیرایی از گردشگران نوروزی مهیا کنند.
پیشوا با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
بقعه متبرک امامزاده جعفر(ع) برادر بلافصل امام رضا(ع)، قلعه ایرج بزرگترین قلعه خشتی جهان، بقعه امامزاده یوسف رضا(ع)، مجاورت با کویر مرکزی و صدها هکتار گلخانه تولید گل و گیاه از مهترین جاذبه های گردشگری شهرستان پیشوا محسوب می شود.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.