به گزارش ایرنا، غلامرضا صالحی روز یکشنبه در آئین آغاز عملیات نوسازی بافت فرسوده روستای رستم آباد از توابع بخش جوادآباد ورامین گفت: بنیاد مسکن علاوه بر فعالیت های محوری خود به موضوع نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده روستایی ورود کرده و این مهم در ایران اسلامی که جزو 10 کشور حادثه خیز جهان محسوب می شود، از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی گفت : بر اساس نتایج آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 95، بیش از 227هزار واحد مسکونی روستایی در استان تهران سرشماری شده که 63 درصد این واحدها نامقاوم بوده و نیاز به نوسازی و یا مقاوم سازی دارند.
وی افزود: شهرستان ورامین با بیش از 82 درصد بافت فرسوده روستایی ، رکورد دار استان تهران است.
صالحی اظهار داشت : بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته ، 13 هزار واحد مسکونی روستایی شهرستان ورامین که داخل محدوده طرح هادی هستند سرشماری شده که از این تعداد 10 هزار و 700 واحد نامقاوم هستند.
وی ازاعطای تسهیلات 25 میلیون تومانی قرض الحسنه با دوره بازپرداخت 12 ساله به منظور مقاوم سازی و نوسازی بافت فرسوده روستایی خبرداد.
مدیر کل بنیاد مسکن استان تهران افزود : علاوه بر این تسهیلات، از محل منابع داخلی بنیاد مسکن نیز 10 میلیون تومان تسهیلات 5 ساله به متقاضیان نوسازی اعطا می شود ضمن آن که برای آوار برداری و تخریب نیز 4 تا 8 میلیون تومان به روستائیان اعطا می شود.
وی همچنین از واگذاری 4 تا 8 میلیون تومان به صورت بلاعوض برای تهیه نقشه و تهیه مصالح ساختمانی خبر داد.
صالحی گفت: به منظور تأمین نقدینگی مورد نیاز مقاوم سازی منازل روستایی، تلاش داریم که میزان تسهیلات از 25 میلیون تومان به 40 میلیون تومان افزایش یابد که تحقق این مهم به همراهی بانک های عامل نیاز دارد.
ورامین با دو بخش مرکزی و جواد آباد و 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
بر اساس اعلام مسئولان بنیاد مسکن شهرستان ورامین ، 30 روستای شهرستان در معرض خطر بالای زلزله ، یک روستا در پهنه روان گرایی خاک و 64 روستا در معرض خطر بالای توفان و شن و فرسایش بادی قرار دارد و این مهم ضرورت مقاوم سازی منازل روستایی را بیشتر کرده است.
تاکنون یکصد خانه روستایی در شهرستان ورامین نوسازی و مقاوم سازی شده است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.