به گزارش ایرنا،حسن رسولی روز یکشنبه در حاشیه یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران افزود: بودجه سال جاری شهرداری تهران 17 هزار و 400 میلیارد تومان بود لایحه پیشنهادی برای بودجه سال آینده 18 هزار و 238 میلیارد تومان است.
وی به علت افزایش بودجه سال 98 نسبت به امسال اشاره کرد و یادآورشد: در خوشبینانه ترین برآورد اگر فرض کنیم تورم سال 98 کشور 30 درصد باشد و ما همین قدرت خرید سال جاری را بدون افزایش و کاهش بخواهیم که حفظ کنیم امروز باید 22 هزار و 620 میلیارد تومان برای شهرداری تهران برای سال 98 بودجه تصویب می کردیم.
رسولی اظهار داشت: این 18 هزار و 238 میلیارد تومان پیش بینی شده برای بودجه سال آینده 8.4 درصد، از حیث قدرت خرید با فرض تورم 30 درصد برای سال آتی پایین تر است، بنابراین یکی از رویکردهای شورای شهر صرفه جویی در اداره شهر برای سال آینده باید باشد.
این عضو شورای شهر تهران گفت: اولویت اصلی برای شورای پنحم و شهرداری توسعه حمل و تقل عمومی به ویژه حمل و نقل ریلی است و اگر در این مسیر خوب حرکت کنیم این امکان وجود دارد که طی سه سال آینده ظرفیت حمل و نقل ریلی را از دو میلیون نفر کنونی به به پنج میلیون نفر برسانیم و به شرط رسیدن به این هدف، گام بزرگی برای کاهش آلودگی هوا و معضل ترافیک برداشته ایم.
وی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به این هدف و مشخصا عملیاتی کردن خطوط 3، 6 و 7 مترو به شهرداری اجازه دادیم که دو میلیارد یورو از اعتبارات خارجی استفاده کند.
رسولی ادامه داد: در بند ب تبصره 11یکی از وعده هایی که دادیم شفاف سازی است در این تبصره شهرداری مانند سال 97 موظف شده تمامی جزئیات و روند پیشرفت قراردادهای بالای 200 میلیون تومان را در سامانه شفافیت درج کند.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اولویت قایل شدن برای احیا و بازسازی بافت های فرسوده رویکرد دیگری است که در بودجه 98 در قالب تبصره 20 از محل وجوه اداره شده و اعتبار عمرانی به آن پرداخته ایم.
وی اضافه کرد: سهم شهرداری را در کمک به احیای بافت فرسوده که مورد اهتمام شهرداری و دولت است افزایش دادیم.
رسولی اعلام کرد: در جهت شفاف سازی در تبصره 16 که در مجموع 300 میلیارد تومان در اختیار شهردار برای کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی است، درخواست کردیم که اسامی اشخاص حقیقی و حقوقی و موسسات خصوصی که از این محل وجهی دریافت می کنند در سامانه شفافیت درج شود.
این عضو شورای شهر تهران گفت: یکی از مهمترین تبصره های بودجه سال 98 شهرداری،تبصره 23 است که از منظر درون سازمانی، ساختار گسترده و ناکارآمد هم در حوزه تشکیلات و هم نیروی انسانی از معضلات مبتلا به شهرداری است.
وی تاکید کرد: به همین منظور مانند سال 97 در بند 5 تبصره 23 شهرداری موظف شده که نسبت به سال جاری،ابتدا 6 درصد از طریق بازنشستگی پیش از موعد و باز خریدی تشویقی نسبت به کسر تعداد نیروی انسانی خود و واحدهای تابعه و شرکت های زیر مجموعه اقدام کند.
به گفته وی از سوی دیگر به شهرداری اجازه داده می شود که معادل 50 درصد این 6 درصد، بتواند از میان فارغ التحصیلان برتر در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر دانشگاه ها را جذب کند چون کیفیت نیروی انسانی در این حوزه مناسب نیست.
رسولی تصریح کرد: در همین بند پنج تبصره 23 شهرداری مکلف شده است که با همکاری سایر سازمان های مسئول در جهت افزایش مهارت های حرفه ای نیروهای آزاد شده و توانمندسازی آنها قدم بردارد.
این عضو شورای اسلامی شهر گفت: همچنین مانند سال 97، طی 12 ماه سال آینده شهرداری باید 10 درصد از تعداد واحدهای سازمانی در ستاد شهرداری در شرکت ها و سازمان ها و موسسات و مناطق در جهت کوچک سازی این نهاد بکاهد.
وی افزود: در تبصره 288 که معطوف به صرفه جویی است با وجود تورمی که وجود دارد، شهرداری موظف به کاهش هزینه های مصرفی تا حد 70 درصد شده است و سفرهای خارجی را نسبت به سال جاری، در حد 60 میلیارد تومان کاهش دهد.
رسولی یادآورشد: تبصره جدیدی که برای شناسایی درآمدهای پایدار پیش بینی کرده ایم، در کمیسیون تلفیق تبصره 32 است که به شهرداری اجازه داده شده که با استفاده از نتایجی که به صورت آزمایشی در منطقه دو به دست آمده در حد کسب درآمد 600 میلیارد تومانی از محل پارک حاشیه ای زیر ساخت های الکترونیکی را مهیا کند مشروط بر اینکه تمامی این درآمد کسب شده به توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو اختصاص یابد.
خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: تبصره 37 ، تبصره جدیدی است که شهرداری را برای برقراری شرایط ممکن به منظور استفاده کارآمد از ارتباطات و مبادله اطلاعات در سطح شهر موظف کند.
وی اظهار داشت: بر اساس همین مصوبه شهرداری مکلف است به شکل گیری چارچوب اقتصاد دیجیتال شهر و دستیابی به درآمد پایدار از محل این خدمات نوین کمک و20 میلیارد تومان درآمد کسب کند.
رسولی خاطرنشان کرد: با این مسیر امیدواری ظرف سه سال آتی دیگر شاهد دکل های مخابراتی بر پشت بام های مردم نباشیم.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تبصره 38 به شهرداری اجازه می دهد که برای اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام که تعداد آنها به 27 مورد می رسد، علاوه بر سقف اعتبارات حوزه عمرانی که مد نظر است، به صورت نقد و غیر نقدی برای اتمام آنها تامین منابع کند چون پایان نیافتن آنها هم هزینه نبود نفع و سود را به شهرداری تحمیل می کند و هزینه های اجتماعی را با ایجاد نارضایتی عمومی افزایش می دهد.
تهرام/3001/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.