به گزارش ایرنا، این گردهمایی با همکاری یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد) قرار است از اواخر اسفندماه امسال تا اوایل فروردین ماه سال آینده در محل دفتر نمایندگی این سازمان بین المللی در پاریس برگزار شود.
جنت دوست روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در این زمینه توضیح داد: چند وقت پیش ایمیل دعوت برای شرکت در این گردهمایی توسط موسسه جهانی گورمند (Gourmand) که به عنوان اسکار آشپزی در عرصه بین الملل شناخته می شود دریافت کردیم.
گورمند نام موسسه و مسابقه ای رایگان است که از سال 1995 در سطح جهان و توسط فرانسوی ها برگزار می شود.
این مولف ایرانی کتاب های آشپزی توضیح داد: گردهمایی مذکور با حضور برترین آشپزهای جهان در سه سال اخیر که موفق به کسب رتبه شده اند برگزار می شود.
به گفته وی معرفی کتاب های برگزیده جهان در حوزه آشپزی به بیش از 2 هزار نفر از افراد میان سفیران کشورهای مختلف، سرآشپزان، ناشران و روزنامه نگاران جهان و نیز ایجاد تعامل بین آنان از جمله اهداف برگزاری این رویداد جهانی اعلام شده است.
این سرآشپز و مولف چندین کتاب آشپزی فرصت حضور نماینده ایران در این گردهمایی را برای معرفی فرهنگ غنی و اصیل تغذیه ایرانی بسیار مهم توصیف و بیان کرد: براساس برنامه ریزی گورمند قرار است میز اختصاصی ایران نیز در این گردهمایی برای آشنایی بیشتر مردم و سرآشپزان برتر جهان با فرهنگ غذایی ایران و نیز کتاب های من مستقر شود.
وی ادامه داد: گورمند اعلام کرده است که کتاب های برگزیده من در این مراسم به عنوان رفرنس (منبع) دستورهای غذایی فارسی معرفی می شود.
به گفته جنت دوست، نام نماینده ایران برای این گردهمایی در دو بخش فهرست استارها(ستاره ها) و نیز سرآشپزهای برتر جهانی قرار گرفته است و نمایندگان فرانسه، انگلیس و ایران در بخش ستاره های این رویداد جهانی شرکت دارند.
به گزارش ایرنا جنت دوست تاکنون هفت جلد کتاب شامل دسر، آشپزی ایرانی، آشپزی مدرن، شیرینی های خشک، کیک و شیرینی‌های تر، نوشیدنی‌های سرد و گرم و نیز سفره‌ آرایی،میوه آرایی و تزیینات تألیف کرده که چهار عنوان از کتاب های وی رتبه های نخست و نیز جایزه جهانی مسابقات گورمند فرانسه (اسکار جهانی آشپزی) را از آنِ خود کرده است.
یک عنوان از کتاب‌های جنت دوست نیز حائز مقام ویژه جهان ( برنده بین برترین های چندین سال این مسابقات) شده است.
تهرام/1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.