به گزارش خبرنگار ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی عصر شنبه در چهل و نهمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران که در استانداری تهران برگزار شد گفت: بانک ها به افرادی که مستقیما به بانک ها مراجعه می کنند و ساختار را دور میزنند تسهیلات پرداخت می کنند اما به افرادی که پرونده آنها در کارگروه های استانداری تایید شده و شش ماه است که پیگیر کار خود هستند تسهیلاتی ارائه نمی دهند.
وی از وزیر صمت که در جلسه حضور داشت، درخواست کرد، با هر شاخصی که محاسبه می کند، استان تهران را ویژه ببیند و افزود: حتما در خصوص کم کاری بانک ها با وزیر اقتصاد مکاتبه می کنیم تا شورای هماهنگی بانک ها در استان تهران فعالانه در این نشست حضور پیدا کنند.
محسنی بندپی با بیان این که بانک ها باید در خط مقدم اجرای سیاست های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باشند، گفت: حتما باید در قانون مالیات بر ارزش افزوده بازنگری شود و بدانیم ایجاد اشتغال و حمایت از تولید گران در شرایط فعلی راه برون رفت است.
وی گفت: صیانت از اشتغال موجود در شرایط فعلی مهم تر از ایجاد اشتغال است.
استاندار تهران در خصوص طرح های نیمه تمام و راکد صنعتی این استان نیز گفت: در تهران دو هزار و 155 میلیارد تومان نیاز داریم تا طرح های نیمه تمام و راکد صنعتی را احیا کنیم اما سهم تخصیص داده شده به استان تهران بسیار کم تر از نیاز است.
محسنی بندپی همچنین خواستار نگاه ویژه به شرکت های دانش بنیان مستقر در استان تهران شد و گفت: در صورت حمایت از شرکت های دانش بنیان تحول شگرفی در اشتغال استان تهران ایجاد می شود.
سلیقه ای عمل کردن بانک های دولتی در ارائه تسهیلات
فرماندار اسلامشهر نیز در این نشست با بیان اینکه بانک ها در ارائه تسهیلات سلیقه ای عمل می کنند ادامه داد: بوروکراسی زائد اداری در پرداخت تسهیلات مشکل ساز شده است.
مسعود مرسلپور با بیان اینکه از ابتدای سال کارگروهی متشکل از ستاد اقتصاد مقاومتی در اسلامشهر تشکیل شده است افزود: تاکنون 139 مورد از مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی اسلامشهر اجرایی شده است.
فرماندار اسلامشهر تصریح کرد: بیشتر کارخانجات اسلامشهر فناوری قدیمی دارند و از طرفی صنعت گران برای ترخیص دستگاه های مدرن از گمرک با مشکل روبرو هستند .
وی افزود: مشکل مربوط به نقدینگی تولیدکنندگان و عرضه کالای قاچاق در بازار از دیگر مشکلات صاحبان صنایع در اسلامشهر است.
فرماندار شهرستان دماوند نیز در این جلسه با بیان اینکه دماوند می تواند قطب گردشگری استان شود ادامه داد: این شهرستان دارای ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری است و آمادگی کامل برای جذب سرمایه گذار را دارد.
مجید صفری تصریح کرد: تاسیس فروشگاه زنجیره ای مغایر با تشویق مشاغل خرد برای صیانت از اشتغال است.
تهرام/3036//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.