به گزارش ایرنا، برزین ضرغامی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: نشست های تخصصی برای دستیابی به شیوه نامه نهایی در خصوص رنگی کردن شهر برگزار شد و سپس شیوه نامه با امضای شهردار تهران به شهرداران مناطق ابلاغ شد.
وی یادآورشد: بر اساس این شیوه نامه برخی از المان ها نباید رنگ بخورد، برخی المان های بین المللی هستند که رنگ استاندارد دارند برخی هم متناسب با بافت فرهنگی و اقلیم و سایر ارزش هایی که باید در حوزه رنگ به آن توجه شود، نیازمند اصلاح هستند.
ضرغامی اظهار داشت: در روزهای پیش رو و برای عید نوروز سال 98 مبنای عمل و اقدام در حوزه رنگ آمیزی عناصر شهری شیوه نامه ای ابلاغ شده است.
رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: برای نظارت بهتر بر حسن اجرای این شیوه نامه شورای معاونانی تعریف و برای هر کدام از شهرداران مناطق 22 گانه مشاور تخصصی رنگ انتخاب و معرفی شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت کارگروه هنرهای شهری، هماهنگی لازم میان این دو کارگروه ایجاد شده تا هر اقدام رنگی که بنا باشد انجام گیرد، با هماهنگی شکل گیرد تا شهر دچار اغتشاش رنگی نشود و بتوان از منظر رنگ شهر را ساماندهی کرد.
ضرغامی ادامه داد: در برخی مسیرها اجرای طرح های رنگی به شکل آزمایشی انجام می شود تا بتوان برای ساماندهی رنگ در شهر اقدام مناسبی انجام داد تا در کنار تناسب داشتن طرح ها با مبانی فرهنگی و اقلیمی، بتوان آرامش را در سطح شهر حاکم کرد.
رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: در جریان این رنگی سازی شهر، کوچه پس کوچه بیش از پیش مد نظر قرار گرفته است که اغلب آنها در محدوده پایین شهر قرار گرفته اند.
وی به موضوع برگزاری مسابقه طراحی المان های شهری اشاره کرد و از شرکت 662 اثر در این زمینه خبر داد.
تهرام/3001/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.