پروانه مافی در حاشیه آیین تجلیل از بانوان شهر پردیس ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا( س) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زنان کارآفرین شهرپردیس استعدادها و شایستگی‌های ویژه ای در بین سایر شهرستانها دارند.
وی افزود: زنان کارآفرین شایسته شهرستان پردیس به دلیل مهیا نبودن شرایط بازاریابی برای تولیدات، درآمد اقتصادی کمتری نسبت به مردان دارند.
نماینده مجلس گفت: به شهردار پردیس پیشنهاد شده تا بخشی از زمین‌های دریافتی از شرکت عمران شهر جدید پردیس را به ساخت غرفه‌های دائمی برای زنان کارآفرین با اولویت زنان سرپرست خانواده با اجاره بهای اندک اختصاص بدهد.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات افزود: بانوان سرپرست خانواده با دریافت غرفه‌ها از طریق فروش محصولات ارزشمند خود اقتصاد خانواده را مدیریت می کنند، حمایت از این گروه از بانوان از وظایف دولت و حاکمیت است.
مافی با اشاره به فعالیت‌های 17 نماینده خانم در مجلس اظهار داشت: با کمک نمایندگان خانم و برخی از نمایندگان آقا در برنامه ششم موفق شدیم عدالت جنسیتی را طرح و تصویب کنیم، عدالت جنسیتی یعنی نگاه عادلانه به جنس زن و مرد در همه موارد است.
وی گفت: به دلیل وجود نداشتن مفاهمه مشترک میان برخی از نمایندگان این طرح برای تایید مشکلات زیادی داشت و پس از تایید، تبدیل به دستاورد خوبی برای برقراری عدالت جنسیتی در تمامی موارد بین زنان و مردان شده است.
نماینده مجلس با اشاره به سایر فعالیت‌های صورت گرفته خاطر نشان کرد: در بحث ورزش و اختصاص بودجه به زنان سرپرست خانواده، خصوصا زنان سرپرست خانواده با سه فرزند اقدامات خوبی صورت گرفته ، بیمه زنان خانه دارنیز یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته است.
مافی با بیان لایحه کاهش ساعت کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص خاطر نشان کرد: بانوانی که سرپرستی از معلول و یا بیمار را بر عهده دارند، ساعات کاری آنها از44 ساعت به 36 ساعت تقلیل داده شده است.
وی افزود: در دوره دهم مجلس شورای اسلامی، مجموعا 11 طرح از سوی نمایندگان زن در موضوعات مختلف زنان و خانواده به هیات رئیسه تقدیم شده و لایحه تشدید خشونت علیه اسید پاشی در نوبت رسیدگی در صحن قرار دارد.
نماینده مجلس درخصوص طرح های دیگرعنوان کرد: طرح اذن دادگاه برای اشتغال زنان بعد از ازدواج و پی گیری‌هایی که در خصوص حمایت از حقوق کودکان در صحن مطرح و مصوبات خود را گرفت و به عنوان قانون حمایت از کودکان به اجرا در آمده است.
شهرستان پردیس با 250 هزار نفر جمعیت ردشرق پایتخت قرار دارد.
تهرام/9441 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.