سیروس قدرتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تمامی اماکن تاریخی، فرهنگی و نقاط گردشگری سطح شهرستان شمیرانات و جهت برنامه ریزی تورهای مذکور در اختیار متصدیان این امر قرار خواهد گرفت.
وی ضمن بیان اینکه استفاده از تورها برای تمامی علاقمندان آزاد است اظهار داشت: در تلاش هستیم تورهای گردشگری شهرستان با پشتیبانی شهرداری منطقه یک و بخش های لواسانات و رودبار قصران همه روزه به طور رایگان ارائه خدمات عمومی داشته باشند، اما اگر این امر محقق نشود گردشگران تنها هزینه بلیط بازدید مجموعه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری را پرداخت خواهند کرد.
این مقام مسئول تاکید کرد: تمام اهتمام خود را به کار می گیریم تا قیمت بلیط های بازدید از مجموعه های تاریخی را نیز کاهش و با تخفیف مناسب ارائه دهیم.
معاون عمرانی فرماندار شمیرانات تشریح کرد: سامانه ای در این خصوص تعریف و نقاطی در شهر شمیران و بخش های لواسانات و رودبار قصران جهت استقرار این مجموعه و ثبت نام شهروندان تعیین خواهد شد.
قدرتی خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد جاذبه های گردشگری شمیرانات، تورهای مذکور قطعاً برنامه های متنوعی را در طول هفته برگزار خواهند کرد چرا که تمرکز این طرح نیز بر معرفی و استفاده از تمامی نقاط گردشگری شهرستان است.
وی با اشاره به مصوبات ستاد خدمات نوروزی شمیرانات نیز تصریح کرد: 10 کارگروه در حوزه های کمیته حمل و نقل، خدمات امداد و نجات، انتظامی، امنیتی و ترافیک، هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری ها، برنامه ریزی و آمار، اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست، اطلاع رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی در ستاد مذکور فعالیت خواهند داشت.
این مقام مسئول افزود: تمامی هتل ها و مهمانسراهای خصوصی شهرستان در تعطیلات نوروزی با 50 درصد تخفیف ارائه خدمات خواهند داشت.
معاون عمرانی فرماندار شمیرانات یادآور شد: پایگاه های هلال احمر، اورژانس و دستگاه های خدمات رسان شهرستان علاوه بر پایگاه های دائمی در ایام نوروز بویژه روز طبیعت به صورت سیار گشت زنی و استقرار خواهند یافت.
به گفته وی دشت لار، کاخ موزه ها، پیست های اسکی، آستان مقدس امامزاده ها، موزه ها و حیات وحش، پارک ها و آبشارهای گوناگون و ... از جمله جاذبه های گردشگری شهرستان شمیرانات هستند.
شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران و دو بخش رودبار قصران با جمعیتی افزون بر 47 هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/9897 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.