به گزارش ایرنا، کیومرث کلانتری روز پنجشنبه در دیدار با سرپرست فرمانداری پیشوا و بازدید از واحدهای دامپروری این شهرستان افزود: عدم استقرار واحدهای تصفیه پساب در واحدهای دامپروری در سال های آینده، محیط زیست را با چالش جدی مواجه می کند.
وی اظهارداشت: بسیاری از واحدهای دامپروری از سیستم تصفیه فاضلاب و پساب برخوردار نمی باشند که این امر می تواند آثار زیانباری برای محیط زیست به همراه داشته باشد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران افزود : هر چند که برای نصب تاسیسات تصفیه پساب ،مجموعه های دامپروری هزینه زیادی را باید هزینه کنند ولی این یک سرمایه گذاری بلند مدت برای جلوگیری از آلایندگی محیط زیست است.
کلانتری با اشاره به استقرار شهرک صنعتی در شهرستان پیشوا گفت: وجود شهرک صنعتی پیشوا فرصت و قابلیت بی نظیری برای رشد اقتصادی منطقه محسوب می شود ولی توسعه اقتصادی نباید به آلودگی محیط زیست منجر شود.
وی اظهار داشت: به منظور توسعه شهرک صنعتی پیشوا، مکاتبات و پیگیری های لازم جهت مستثنی شدن شهرک از محدودیت شعاع 120 کیلومتری انجام داده ایم که این امر می تواند اقتصاد شهرستان را متحول کند.

**رفع محدودیت شعال 120 کیلومتری رونق اقتصادی پیشوا را در پی دارد
سرپرست فرمانداری پیشوا نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت شهرستان در توسعه فعالیت های اقتصادی گفت : با توجه به اینکه پیشوا در منتهی الیه استان تهران قرار گرفته، مستثنی شدن شهرک صنعتی از محدودیت شعاع 120 کیلومتری می تواند زمینه توسعه سرمایه گذاری در این شهرک را فراهم آورد.
حسین عباسی افزود: شهرستان پیشوا به دلیل مجاورت با جاده ترانزیتی شرق کشور، نزدیکی به پایتخت و نیز عبورراه آهن سراسری تهران – مشهد از حاشیه شهرستان، از ظرفیت های ویژه ای برای استقرار صاحبان صنایع برخوردار است ولی محدودیت شعاع 120 کیلومتری، مانعی برای توسعه فعالیت های تولیدی شهرک صنعتی است.
وی تصریح کرد:فقر امکانات در بسیاری از حوزه ها و زیرساخت های پیشوا مشهود است و این شهرستان جزو مناطق محروم و کم برخوردار استان تهران محسوب می شود.
سرپرست فرمانداری پیشوا گفت: با وجود آن که اقتصاد شهرستان پیشوا بر اساس فعالیت های کشاورزی و دامپروری است ولی توسعه فعالیت های صنعتی می تواند اقتصاد این منطقه را متحول نماید.
پیشوا با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.