به گزارش خبرنگار ایرنا، پیروز حناچی روز شنبه در آئین بهره برداری از چهار پروژه عمرانی پایتخت اظهار داشت: منطقه 22 یکی از مناطق منتخب برای اجرای پروژه های عمرانی با چنین رویکردی است.

*امیدواریم کل تهران در تسخیر دوچرخه ها باشد
وی با اشاره به برنامه روز گذشته دوچرخه سواری در منطقه سه تهران گفت: روز گذشته علامت خوبی در تهران مشاهده شد و منطقه سه در تسخیر دوچرخه ها قرار گرفت که امیدواریم به زودی کل تهران در تسخیر دوچرخه ها باشد.
حناچی با بیان اینکه باید کمتر از خودروی شخصی استفاده کرد تا روزهای پاک بیشتری را به شهر هدیه کنیم، خاطرنشان کرد: این امر مستلزم همکاری همه کسانی است که می توانند به این عرصه کمک کنند.
شهردار تهران با اشاره به اینکه سه شنبه بدون خودرو تنها یک نماد است، افزود: باید روزی فرا رسد که برای حل نیازهای روزانه خود از خودروی شخصی کمتر استفاده کنیم و تنها برای تفریح آخر هفته خودروی شخصی مورد استفاده قرار گیرد.

*توسعه منطقه 22 بر اساس طرح تفصیلی جدید
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از معضلات منطقه 22 طرح تفصیلی آن بود، ادامه داد: طرح تفصیلی جدید منطقه در شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب شده و به زودی ابلاغ می شود که توسعه آتی منطقه بر اساس برنامه و طرح مصوب پیش خواهد رفت.
حناچی با اشاره به لزوم مقاوم سازی پل های مسیرهای اصلی به عنوان یکی از پروژه هایی که باید به صورت مداوم دنبال شود، تصریح کرد: در سال 1995، 6 هزار نفر بر اثر زلزله در ژاپن کشته شدند که علت آن تخریب بسیاری از شریان های اصلی و آتش سوزی به دلیل شکستن لوله های گاز بود.
شهردار تهران گفت: به همین منظور توجه به زیر ساخت و مقاوم سازی پل ها یکی از مهمترین کارهایی است که باید به صورت مداوم انجام شود که در همین زمینه کنترل 700 دهنه پل یکی از اقدامات دائمی شهرداری پایتخت است.
وی با اشاره به پروژه های بهره برداری شده در روز جاری اظهار داشت: با بهره برداری از تقاطع غیر همسطح اتوبان حکیم با بلوار دهکده المپیک در 6 خط حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی این محموعه به طور متوسط 4.2 کیلومتر کاهش مسیر و 14 دقیقه کاهش زمان سفر خواهیم داشت.
حناچی افزود: در شرایطی این پروژه ها اجرا می شود که شهرداری از وضعیت منابع مالی کافی برخوردار نیست اما در حین پرداختن به مشکلات طرح های عمرانی با پیشرفت بالا اجرا خواهد شد.
شهردار تهران تصریح کرد: دوران سختی داریم که باید با همراهی هم این دوران را پشت سر بگذاریم.
تهرام/9353/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.