به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، علیرضا فریدون‌پور، مسعود مظلوم، سروش فیروزیان، امیرعلی هاشمی از اساتید آواز، علیرضا میرعلینقی پژوهشگر موسیقی در این نشست درباره شیوه و آوازهای استاد بنان به سخنرانی می پردازند.
علی شیرازی آوازخوان و آوازپژوه که مقاله‌ ای نیز درباره استاد بنان به رشته تحریر درآورده، ویژگی‌ های خاص صدا و سبک آوازخوانی این استاد بزرگ آواز را در سی و یکمین نشست تخصصی آیین آواز بررسی می کند.
اجرای های متعدد موسیقی بخش های دیگر این نشست است.
غلامحسین بنان اردیبهشت 1290 در شهر تهران متولد شد و از 6سالگی خوانندگی و نوازندگی پیانو را آغاز کرد و در این راه از کمک‌های مادرش که نوازنده بود، بهره‌ گرفت. از سال 1321 صدای بنان همراه با عده‌ای از هنرمندان دیگر از رادیو تهران به گوش رسید و دیری نگذشت که نام وی زبان‌زد همه شد.
روح‌الله خالقی او را در ارکستر انجمن موسیقی شرکت داد و همچنین با ارکستر شماره یک نیز همکاری خود را شروع کرد و از بدو شروع برنامه «گل‌های رنگارنگ» به دعوت داود پیرنیا با این برنامه همکاری داشت.
بنان در طول فعالیت هنری خود، حدود 350 قطعه اجرا کرد که «الهه ناز»، «بهار دلنشین»، «ای ایران» و ... از مشهورترین آنها هستند، وی هشتم اسفند 1364 در بیمارستان ایران‌مهر تهران درگذشت و در امامزاده طاهر کرج به خاک سپرده شد.
نشست تخصصی آیین آواز بیش از 2 سال است که توسط کانون موسیقی ارسباران شکل گرفته و هر ماه با ارائه مباحث فنی و تئوریک با موضوع آواز به همراه معرفی استعدادهای جوان و میانسال آوازی میزبان علاقه مندان و اهالی موسیقی است.
سی و یکمین نشست تخصصی آیین آواز سه‌شنبه 14 اسفند ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا برگزار می شود.
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.