به گزارش خبرنگار ایرنا احمد اسماعیلی راد روز چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار شهرستان تهران افزود: طی چهار و سال و نیم از عمر دولت تدبیر و امید در کنار اینکه طرح تحول سلامت اجرا شد، نرخ رشد تورم از منفی به مثبت رسید.
وی یادآورشد: در همین مدت موسسات غیر قانونی که به شکل قارچ گونه شکل گرفته بودند ساماندهی شدند و سود سهام عدالت به مردم پرداخت شد.
اسماعیلی راد اظهار داشت: در این مدت مالیات بر ارزش افزوده تغییری نکرد و مبالغ دریافت شده مستقیم به حساب فرمانداری ها و دهیاری ها واریز شد تا زمینه فساد جمع آوری و کنترل شود.
معاون فرماندار تهران گفت: اکنون موضوع الکترونیکی سازی خدمات دولت مطرح است زیرا هر زمان که مکاتبات به صورت مستقیم انجام گرفت، شاهد ساختار فساد اداری هستیم.
وی خاطر نشان کرد: هر اتفاقی که بناست در بازار رخ دهد در همین ستاد تصمیم گیری می شود و اگر عملکرد میادین خوب اما گوشت کم باشد، در عرضه و تقاضا مشکل ایجاد می شود.
اسماعیلی راد ادامه داد: عمده مشکل ما در عرضه و تقاضا نیست، در تنش ها و جو روانی است که در بازار التهاب ایجاد می کند.
معاون فرماندار تهران بر لزوم ارتباط مستمر مدیران با یکدیگر و انتقال ضعف و کاستی ها در اسرع وقت تاکید کرد و گفت: برجسته کردن کاستی های مدیران و اطلاع رسانی عمومی ها آنها در شرایط بحرانی کنونی به ضرر کشور است.
وی تصریح کرد: این در حالی است که اگر اشتباهات و کاستی ها برای خود مدیر به شکل خصوصی برجسته شود، می تواند افزایش حساسیت خود فرد را به دنبال داشته باشد.
اسماعیلی راد اضافه کرد: سقف مصرف گوشت در کشور نسبت به سال های گذشته کاهش یافته و اکنون با این بحران این رقم هم بیش از پیش هم پایین آمده است و این یعنی به خطر افتادن سلامت مردم.
معاون فرماندار تهران به ورود دام زنده به استان تهران به منظور کاهش التهاب بازار گوشت قرمز اشاره کرد و آن را ناکافی برای پاسخگویی به تقاضای مردم برشمرد.
وی افزود: بنا شده است که در اسفند سال جاری در سه نقطه خاوران، مصلی امام و بوستان ولایت سه نمایشگاه بهاره برگزار شود.
اسماعیلی تاکید کرد: هر صنفی که خارج از نمایشگاه های بهاره اقدام به برپایی حراجی یا انتشار اعلامیه در این زمینه کند، قانون شکنی کرده است.
معاون فرماندار تهران به انتشار اخباری از تامین و توزیع گوشت سفید و گرم در بازار اشاره کرد و گفت: به حتم واردات 6 هزار راس دام زنده تاثیری در بازار بزرگ و متقاضایان قابل توجه تهران ندارد و از همین رو هم انتشار اخباری در این همین زمینه فقط افکار عمومی را درگیر می کند.
وی توصیه کرد: بهتر است پیش از اطلاع رسانی در مورد اقداماتی که بناست انجام گیرد، پس از تاثیرگذاری هر نوع اقدامی در بازار، اخبار موضوع منتشر شود.
نماینده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز در ادامه این جلسه یکی از مهمترین علل نابسامانی بازار را انتشار اطلاعات نا به هنگام و گاه اشتباه برشمرد و گفت: به محض انتشار یک خبر در خصوص گرانی قیمت هر کدام از اقلام ضروری بازار، انتشار یک خبر موجب افزایش تقاضا در بازار و تشکیل صفوف برای خرید آن کالا می شود.
تویسرکانی افزود: بازار خبر محور شده است و جو روانی در آن بیش از واقعیت موجود تاثیرگذار است.
وی تاکید کرد: بازار میوه در این استان هیچ التهاب و نوسانی نداشت تا آنکه خبری در خصوص افزایش احتمالی این محصول منتشر شد، اکنون قیمت برخی از میوه ها به شدت بالا رفته است و در حوزه صیفی جات به جد مشکل داریم.
تویسرکانی به گلایه تولیکنندگان مرغ گرم در خصوص بالا رفتن هزینه تولید اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه آرد هم در سامانه پیش بینی شده برای تعیین سهمیه، تاکنون سهمی برای قنادان در نظر گرفته نشده است در حالی که این صنف در کنار گرانی نرخ شکر با مشکل کمبود آرد هم مواجه هستند.
نماینده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ همچنین به نارضایتی برخی صنوف از برگزاری نمایشگاه بهاره نیز اشاره کرد.
تهرام/3001//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.