به گزارش ایرنا، این دوره به منظور افزایش آگاهی خبرنگاران و کارکنان ایرنا در رویارویی با حوادث طبیعی و غیر طبیعی در راستای حفظ آرامش جامعه هنگام وقوع این نوع حوادث برگزار شد.
در این دوره بر آگاهی در نحوه اطلاع رسانی برای کاهش یا افزایش آثار و پیامدهای حوادث طبیعی و تسریع در خدمات رسانی و امداد رسانی تأکید شد.
آشنایی خبرنگاران و کارکنان با اهمیت حوادث غیر مترقبه، آشنایی با تخلیه امن و عکس العمل مناسب در قبل و حین و پس از وقوع حوادث، تعریف زلزله، سیل و...، عوامل موثر در ایجاد خسارت زمین لرزه، راه‌های مناسب امداد رسانی و کاهش تلفات در زمین لرزه، نحوه پناه گرفتن به هنگام زمین لرزه و دیگر حوادث غیرمترقبه، تعریف سیل و عوامل ایجاد کننده و تشدید کننده، نحوه پناه گرفتن به هنگام سیل و امدادرسانی، راه‌های تقلیل خسارت سیل و روش‌های مقابله با جریان سیل از جمله محورها و اهداف این دوره آموزشی بود.
با توجه به ضرورت مقاوم سازی کلیه اماکن در برابر زلزله و آموزش اصول اولیه پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی در برابر این تهدید مهم، سازمان خبرگزاری در راستای رسیدن به این و با هماهنگی های ناحیه 3 شهرداری منطقه 6 تهران نسبت به برگزاری این دوره ها اقدام کرد.

تهرام/9353//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.