سید حسن رضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بخش بالا دست رودخانه جاجرود به دلیل خوش آب و هوایی و تفرجگاهی که برای مردم تهران تعریف شده هتل ها، منازل مسکونی و مجموعه های تفریحی زیادی ساخته شده و در محدوده پایین دست رودخانه شکل گیری منطقه صنعتی، کارگاهی و کشاورزی را شاهد هستیم.
مدیر عامل آب منطقه ای تهران با اشاره به وضعیت رودخانه کرج افزود: تصرفات زیادی در پایین دست این رودخانه بعد از سد کرج اتفاق افتاده و ساخت و سازهای غیر مجاز خانه های ویلایی و مجموعه رستوران‌ها آمار تصرفات این منطقه را افزایش داده است.
رضوی افزود: در حدود یک هزار و پانصد پرونده مربوط به ساخت و ساز غیر مجاز در حاشیه این دو رودخانه داریم، بیش از 95 درصد پرونده ها در قالب تجاوز به حریم و بستر رودخانه تعریف شدند که رسیدگی به این جرائم در دست اقدام و اجرا است.
وی گفت: طی دو سال گذشته برای تعیین حریم رودخانه ها اقدامات خوبی انجام شده است با استفاده از پهبادها مطالعات تعیین بستر و حریم 400 کیلومتر از رودخانه ها انجام شده و در این زمینه بخشداری‌ها و فرمانداری و دادگستری ها همکاری خوبی با ما داشتند.
مدیر عامل آب منطقه ای تصریح کرد: به منظور پیشگیری از تخلفات، تقویت گشت های بازرسی در دو بخش خصوصی و دولتی را در دستور کار قرار گرفته و برخوردهای قاطعی طی سال 96 و 97 با ساخت و ساز غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه داشتیم.
رضوی با اشاره به آمار آزاد سازی صورت گرفته خاطر نشان کرد: در سال 96 در حدود 355 مورد قلع و قمع منجر به آزاد سازی 50 هکتار از اراضی بستر رودخانه ای شد و از ابتدای امسال نیز 275 مورد تخریب با آزادی سازی 45 هکتار از اراضی صورت گرفت.
وی گفت: با همکاری ادارات محیط زیست و بهداشت پایش کیفی بهتری نسبت به سال قبل صورت گرفته و آزاد سازی 5 هکتار دیگر تا پایان سال در دست اقدام داریم.
شهرستان پردیس با 250 هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.
تهرام/9441//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.