به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی زینی وند روز چهارشنبه در آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیردولتی و صنایع آموزشی وابسته در مصلای امام خمینی(ره) اظهارداشت: رشد و تربیت ابعاد وجودی دانش آموزان، تفکر عقلانی، بارورشدن استعدادها، بهبود مهارت ها، ایجاد توانایی نوآوری در آنان جز در پرتو آموزش و پرورش کارآمد و متعالی امکان پذیر نیست.
وی با اشاره به اینکه با توجه به گستردگی آموزش و پرورش و هزینه های بالا قطعا دولت به تنهایی قادر به ایجاد آموزش و پرورش متعالی و کارآمد نخواهد بود، گفت: راه دستیابی و تحقق این نوع آموزش و پرورش باید مبتنی بر واقعیات جامعه باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: واقعیات جامعه امروز ما این است که با افزایش جمعیت، تقاضای اجتماعی برای داشتن یک آموزش و پرورش با کیفیت افزایش یافته و با توجه به محدودیت منابع مالی و عدم تعادل بین امکانات و ظرفیت های دولت با مطالبات مردم، دولت راهی به جز کاهش تصدی گری ندارد.
زینی وند اظهارداشت: علی رغم افزایش سهم اعتبارات آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید از 14 هزار میلیارد اکنون اعتبارات به بیش از 45 هزار میلیارد می رسد اما علی رغم این افزایش قطعا بودجه دولتی پاسخگوی نیازهای متنوع آموزش و پرورش نیست.
وی گفت: با توجه به این محدودیت و واقعیات هیچ راهی جز تمسک به اراده، توان و سرمایه مادی و معنوی مردم و بسترسازی برای مشارکت مردم و بخش غیردولتی در آموزش و پرورش نیست.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مشارکت امری پذیرفته شده جهانی است، افزود: کشورهای دنیا براساس واقعیات موجود جامعه خود، بسترسازی برای مشارکت غیردولتی در آموزش و پرورش را فراهم کردند.
زینی وند اظهارداشت: در کشور ما مبتنی بر آموزه های دینی که مشارکت، مشورت و کمک مردم با فرهنگ غنی اسلامی آمیخته شده نمی توانیم از حمایت های معنوی، پشتیبانی های فکری، امکانات مالی و تجربه اندیشمندان دلسوزان تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش را بی بهره کنیم.
وی با اشاره به اینکه هر مدرسه غیردولتی با تجربه 30 ساله موسسان و علاقه مندان آموزش و پرورش همراه است، گفت: این تجربه ارزشمند و سرمایه معنوی مدارس است و یکی از ویژگی های مدارس غیردولتی استفاده مطلوب از این تجربه و انتقال آن توسط موسس به معلمان جوان، تحصیلکرده و علاقه مند است و نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیردولتی نمودی عینی از مدارس غیردولتی و اثربخش بودن آن در توسعه یافتگی نظام تعلیم و تربیت است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین با اشاره به استقبال از نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیردولتی و صنایع آموزشی وابسته گفت: مدارس غیردولتی بزرگترین یار و یاور ما هستند و این حمایت در سایر نقاط کشور هم مصداق دارد.
عبدالرضا فولادوند افزود: قرار بود منتقدان مدارس غیردولتی را به این نمایشگاه کنیم که این دعوت هم انجام شد، تا موفقیت تمدن ساز و دستاوردهای مدارس غیردولتی را می دیدند بعد قضاوت می کردند.
علی صنیعی رئیس شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی شهر تهران و منوچهر ناصرالملکی مسئول نخستین نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیر دولتی و صنایع آموزشی وابسته نیز در این آیین گزارشی از فعالیت های مدارس غیردولتی و برنامه های این نمایشگاه ارئه کردند.
به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیر دولتی و صنایع آموزشی وابسته شهر تهران از پنجم تا هشتم اسفند در مصلای امام خمینی (ره) برپا بود.
معرفی دستاوردها و موفقیت های بخش غیردولتی در حوزه تعلیم و تربیت، تقویت رویکرد پژوهش محوری و مهارت آموزی در مجموعه مدارس غیردولتی، کمک به توسعه کمی و کیفی مدارس و مراکز غیردولتی و افزایش سهم بخش غیردولتی و ارائه ایده های نوین آموزشی و تربیتی در دست¬یابی به اهداف متعالی تعلیم و تربیت ازجمله اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام شده بود.
تهرام/7245//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.