فرزاد اوجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد که این آمار غیررسمی است چراکه تاکنون نظر رسمی و کارشناسی گمرک کشور در این خصوص اعلام نشده است.
وی ادامه داد: حجم صادرات صنایع دستی کشور در سال گذشته 280میلیون دلار بود که پیش بینی می شود امسال نیز این آمار مشابه سال 96 باشد.
اوجانی افزود: بیشترین حجم صادرات صنایع دستی ایران به کشورهای آلمان، ترکیه، عراق، افغانستان و بیشتر خریدار این محصولات کشور های اروپایی هستند.
به گفته این مقام مسئول، عمده اقلام صادراتی صنایع دستی کشورمان به کشورهای مختلف را زیور آلات سنتی، گلیم وزیر اندازها، خاتم و مینا کاری، سرامیک، شیشه، منبت و معرق چوب، پارچه و قلم کار است.
وی همچنین از رویکرد معاونت صنایع دستی در قبال افزایش مواد اولیه و خام برای تولیدات هنرمندان اشاره کرد، گفت: با روند افزایش قیمت ارز از شهریور امسال جلساتی مشترک با معاونت صنایع دستی و وزیر صنعت برگزار شد تا برای واردات مواد خام و اولیه، نخ، مواد معدنی، مس و برنج و لعاب ها اقداماتی انجام شود.
معاون دفتر صادرات صنایع دستی خاطرنشان کرد: طبق مذاکرات با برخی شرکت های وارد کننده مقرر شد که بخشی از مواد خام اولیه برای تولید صنایع دستی به هنرمندان اختصاص یابد.
تهرام/7247//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.