به گزارش ایرنا، سردار حسین رحیمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این افراد بیشتر در قالب باندهای چند نفره فعالیت داشتند و در مجموع به بیش از 2 هزار سرقت اعتراف کردند.
وی افزود: 48 باند از این سارقان که در مجموع 128 نفر بودند دستگیر و از آنان 56 دستگاه خودرو، 2 قبضه سلاح گرم و نیز 300 دستگاه انواع گوشی تلفن کشف شد.
رحیمی گفت: اعضای ۱۴ باند از این افراد سرقت خودرو، لوازم خودرو و موتورسیکلت انجام می دادند و چهار باند نیز جعل و کلاهبرداری می کردند.
وی با بیان اینکه در این طرح پنج قاتل نیز بازداشت شده اند توضیح داد: دو نفر این قاتلان هنگام سرقت با بستن دستان مالکان، مرتکب قتل شده بودند.

**کشف موتورسیکلت های پلاک مخدوش
رئیس پلیس تهران بزرگ همچنین با بیان اینکه ۵۶ دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش کشف شده است اظهار داشت: سارقان برای سرقت از این موتورسیکلت ها استفاده می کردند.

**طرح های پلیس با قدرت ادامه دارد
رحیمی ادامه داد: طرح های پلیس با قدرت و هوشیارانه دنبال خواهد شد و تا اینجا سه گروه از سارقان مسلح در اقدامات پیش دستانه که قصد سرقت مسلحانه از بانک و صرافی ها را داشته اند قبل از هرگونه عمل دستگیر شده اند.
وی گفت: ۵۱ نفر از این سارقان بازداشت شده دارای سابقه سرقت به عنف مانند کیف و موبایل قاپی هستند.
رحیمی افزود: طرح های پلیس برای شب عید از روز 23 بهمن ماه امسال آغاز شده است و ۲۱۱ مرکز خرید نیز زیرپوشش و نظارت پلیس قرار گرفتند.
وی گفت: تعداد سرقت به عنف و منازل در تهران بزرگ طی سه ماه گذشته کاهش یافته است.
رحیمی گفت: طرح جمع‌آوری معتادان در سراسر تهران ادامه دارد و در مناطق شوش، مولوی و هرندی در قالب سه رینگ(حلقه) در مرحله سوم پاکسازی قرار داریم.
رحیمی با بیان اینکه در این مناطق ۷۸ خانه پلمپ شده است اظهارداشت: ۶۰۰ خرده فروش مواد در این مناطق دستگیر شده اند که بیش از 400 نفر آنان دارای بیماری های واگیردار و در این مناطق بلاتکلیف هستند.
تهرام/٣٢٢۵/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.