نازآفرین معروفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص این خانه اظهار داشت: دختران و زنانی که از سوی خانواده و یا همسر در معرض خشونت و یا مورد آزار و اذیت قرار می گیرند با مراجعه به این مرکز واقع در خیابان جمهوری می توانند از خدمات بهره مند شوند.
کارشناس دفتر امور آسیب دیدگان اداره کل بهزیستی استان تهران افزود: در این خانه کارشناس حقوقی، مشاوران، مددکاران اجتماعی به همراه پزشک و پرستار خدمات ارائه می کنند.
وی ادامه داد: در صورتی که زن آسیب دیده ای در محل زندگی اش احساس امنیت جانی نکند می تواند با دستور قضایی از خدمات خوابگاه استفاده کند.
وی بیان داشت: همچنین خانه های امن تنها مراکز حمایتی هستند که در آنها مادر و فرزند از هم جدا نمی شوند و مادران می توانند فرزندان پسر کمتر از 12 سال و فرزندان دختر بدون محدودیت سنی را همراه خود به خانه های امن بیاورند.
معروفی با اشاره به این که در خوابگاه خانه امن ظرفیت حدود 15 نفر وجود دارد گفت: همه امکانات اولیه زندگی برای افراد تامین می شود تا به دور از استرس و خشونت بتوانند زندگی کنند.
وی بیان داشت: در این خانه کارگاه خیاطی نیز جهت توانمندسازی زنان وجود دارد که می تواند بخشی از نیازهای معیشتی و درآمدی زنان را تامین کنند و باعث سرگرمی آنان به دور از مشکلات و آسیب های اجتماعی باشد.
کارشناس دفتر امور آسیب دیدگان اداره کل بهزیستی استان تهران خاطر نشان کرد: کسانی که از سوی خانواده مورد آزار قرار می گیرند می تواند با شماره 123 اورژانس اجتماعی تماس بگیرند تا وضعیت مورد بررسی تیم های مداخله در بحران های فردی، اجتماعی و خانواده ای قرار گیرد و در صورت نیاز به خانه امن انتقال داده شوند.
به گفته وی، در استان تهران در حال حاضر 2 خانه امن دولتی از سوی بهزیستی فعال است که به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می کند.
وی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره ای و مهارتی گفت: گاهی زنان خشونت دیده ای که به خانه های امن می آیند بعد از مدتی می خواهند به خانه بازگردند از این رو طرح ایمنی شامل اقدامات محافظت کننده در برابر خشونت برای آنان ارائه می شود.
تهرام/8138//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.