به گزارش ایرنا، مجید صفری روز دوشنبه در پنجمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان و شورای ورزش شهرستان دماوند با تاکید بر اینکه عزم جدی در امور جوانان وجود ندارد، اظهار داشت: لازم است مسئولان امر راهکارهای لازم در حوزه مربوط به امور جوانان ارائه دهند تا برگزاری این جلسات از حالت کلیشه ای خارج شود.
وی با بیان اینکه حدود 25 هزار جوان در سطح شهرستان وجود دارد، افزود: باید اطلاعات همه جوانان شهرستان، توانمندی ها و استعدادهای آنان را در اختیار داشته باشیم تا با یک برنامه ریزی درست و غنی در راستای اهداف و مصوبات پیش رفت.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در ستاد ساماندهی امور جوانان نقش جوانان از همه پر رنگ تر است، ادامه داد: اشتغال، سرمایه گذاری، ازدواج و طلاق از جمله مشکلات شاخص جوانان است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی دلیل عدم خروجی مناسب از این جلسات را در دست گرفتن برنامه های متعدد دانست و بیان کرد: اگر میخواهیم کاری را به سرانجام برسانیم می بایست از بین همه موضوعات یک موضوع را در اولویت قرار دهیم.
همچنین عباس صفری، شهردار دماوند در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه تعریفی از امور جوانان و شرح وظایف ارائه شود، بیان کرد: یک جوان یا مشغول به کار و یا در حال تحصیل است و اوقات فراغت مهم ترین اولویت وی بعد از خروج از تحصیل و کار می باشد که می بایست هویتی برای آن ترسیم کرد.
وی افزود: بخش اعظمی از اوقات فراغت یک جوان ورزش است و در کنار آن موضوعات فرهنگی و اجتماعی را نیز در بر میگیرد.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه توجه بر موضوعات فرهنگی و اجتماعی امری لازم و ضروری است ادامه داد: حمایت های لازم از جوانان شهر در حوزه های مختلف توسط این نهاد صورت میگیرد و می بایست شاهد بازتاب این حمایت ها نیز باشیم.
شهردار دماوند تاکید کرد: قسمت فوقانی پارک خانواده در منطقه مهک شهر دماوند را به مدت یکسال به منظور راه اندازی خانه جوانان در اختیار نهاد مربوطه قرار می دهیم.
جعفر میرزا ملکی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی شهرستان دماوند در ادامه این جلسه با اشاره تسهیلات پرداخت شده به جوانان از طریق مشاغل خانگی و سامانه کارا بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون 107 مجوز مشاغل خانگی برای جوانان شهرستان صادر شده است که از این تعداد 104 مجوز برای بانوان و 3 مجوز برای آقایان بوده است.
وی با بیان اینکه در مجموع 886 میلیون تومان به منظور اعطای تسهیلات در خصوص مشاغل خانگی به بانک ها معرفی شده است افزود: تاکنون 50 نفر از جوانان در سامانه کارا ثبت نام کردند که از این تعداد 400 میلیون تومان به 20 نفر پرداخت شد.
میرزا ملکی اضافه کرد: در حوزه توسعه روستایی تا کنون 160 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 50 نفر از جوانان بودند و اشتغال زایی مناسبی در حوزه روستایی صورت گرفت.
این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی فعالیت ضعیفی در شهرک صنعتی شاهد هستیم و از 70 واحد صنعتی 20 واحد فعال هستند، اما هیچ گونه تعدیل نیرویی در شهرک صنعتی صورت نگرفت.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی شهرستان دماوند عنوان کرد: در حال حاضر ثبت نام در حوزه مشاغل خانگی مسدود شده است و برخی بانک ها نیز همکاری لازم را ندارند.
تهرام/7246//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.