به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصرالدین نوری‌ زاده در همایش خدام مساجد استان تهران در حرم عبدالعظیم (ع) اظهار داشت: مسجد مهمترین پایگاه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به شمار می رود که نقش موثری در توسعه اجتماعی و فرهنگی جامعه دارد.
وی تصریح کرد: سه هزار و 500 مسجد و پایگاه فعال در استان تهران نقش موثری در جلوگیری از بروز طلاق، آسیب‌های اجتماعی، فساد و فحشا دارند.
حجت‌الاسلام نوری ‌زاده با بیان اینکه افزایش آگاهی و دانش خادمان امری ارزشمند محسوب می شود، یادآور شد: مساجد با وجود مخاطبین زیاد باید از دانش و مدیریت عمیقی برخوردار باشند.
وی عنوان کرد: خادمان مسجد باید در جذب مخاطب، روانشناس خوبی باشند و بر اساس ذائقه و سلایق جوانان تولید محتوا داشته باشند.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران به نقش مساجد در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی عملیات های دوران دفاع مقدس در مساجد انجام می گرفت و مساجد نقشی محوری و کلیدی در اجرای برنامه ها و فعالیت های جبهه داشتند.
وی افزود: تقویت پایگاه های فرهنگی مساجد یک ضرورت و نیاز است تا بتوان برنامه های متعدد فرهنگی را در اینگونه مراکز اجرا کرد.
حجت‌الاسلام نوری ‌زاده گفت: مسجد به عنوان پایگاه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی محسوب می شود و بر همین اساس باید از این موقعیت برای ترویج فرهنگ دینی و اجتماعی استفاده شود.
وی به نقش خادمان اشاره کرد و افزود: خدام مساجد نقش کلیدداری و مسئولیت مساجد را بر عهده داشته و همین موضوع موجب شده تا برخی ها ارزش خادمان را تنزل دهند.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران اضافه کرد: خادمان حلقه ارتباط بین مردم و امام جماعت و امور مساجد هستند که در صورت نامناسب بودن رفتار این گروه، زمینه کاهش مراجعین به مساجد فراهم می شود.
وی با اشاره به اینکه پاسخگویی خادمان به شبهات، نقطه قوت این قشر محسوب می شود، گفت: خدام باید میزان علم و معلومات خود در حوزه های مختلف به ویژه دینی و مذهبی را افزایش دهند تا پاسخگوی نیازهای مخاطبان باشند.
حجت‌الاسلام نوری‌زاده ارتقای منزلت و هویت خادمان مساجد را از اقدامات مهم امور مساجد برشمرد و افزود: امروز مساجد با مشکلات خادمان آشنا بوده و در صدد رفع مشکلات آنها است.
وی به نوع فعالیت های مساجد در آغاز اسلام اشاره کرد و گفت: در صدر اسلام مساجد محل انس، رجوع مردم، ایجاد ارتباط و وحدت و رفع مشکلات جامعه محسوب می شد که حتی عزل و نصب برخی فرماندهان وحتی قضات و رسیدگی به دعاوی در مساجد انجام می شد.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران اضافه کرد: امروز هم باید سعی کنیم تا مساجد را به جایگاه اصلی خود ارتقا دهیم.
همایش «خادمان بهشت» ویژه خدام مساجد استان تهران امروز دوشنبه با حضور حجت‌الاسلام سیدناصرالدین نوری ‌زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران و جمعی از خادمان مساجد استان تهران در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم (ع) برگزار شد.
6003/1970
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.