به گزارش ایرنا، هتل فرشته پاسارگاد پایتخت، پرورش قارچ ملارد، ساماندهی مصالح چوبی در شهر نسیم شهر رباط کریم، دهکده گردشگری سیب لند فیروزکوه، مجتمع گردشگری اصطلک دماوند و شرکت کشت و صنعت رعنا تهران از جمله شرکت هایی بودند که مشکلات خود را عصر یکشنبه در بیست و سومین کارگروه رفع موانع تولید و اشتغال مطرح کردند.
نشستی که نارضایتی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری درابتدای آن مشهود بود و وی این نارضایتی را با ابراز این جمله نشان داد: امسال باید حدود یکصد و 32 هزار نفر شغل ایجاد می کردیم اما موفق نبودیم و حالا باید بگویم که از خیر شغل جدید بگذریم و وضعیت فعلی اشتغال را حفظ کنیم.
محمد امامی امین در عین حال گفت: اگر فضای همدلی در سطح استان تهران ایجاد شود این استان می تواند به راحتی از پس مشکل بیکاری بربیاد.
وی ادامه داد: بخش نامه های که هر روزه بعد از برجام و تحریم صادر می شود مشکلات صنعتگران و تولید کنندگان را نه تنها کم نکرده بلکه مشکلات ایشان بیشتر هم شده است و باید برای آن چاره ای اندیشید.
امامی امین با بیان اینکه جوانان جویای کار نباید دلخوش به شغل دولتی باشند افزود: امروز در دولت صندلی خالی برای شاغل شدن کسی نیست وجود ندارد.
هتل فرشته پاسارگاد اولین فعال اقتصادی بود که مشکلات خود را در این نشست مطرح کرد و خواستار اقساطی شدن طولانی مدت هزینه های زیر ساخت، آب، برق و گاز بود که با این درخواست موافقت شد.
مجتمع گردشگری اصطلک دماوند دیگر فعال اقتصادی بود که از کارشکنی برخی نهادها در مسیر ساخت مجتمع گلایه کرد.
پرونده دیگر که در این نشست مطرح شد متعلق به شرکت پرورش قارچ ملارد بود که مقرر شد که بانک کشاورزی از محل منابع داخلی به آنان تسهیلات پرداخت کند که جهاد کشاورزی با این موضوع موافقت کرد.
شرکت کشت و صنعت رعنا نیز مشکل واردات برای مواد اولیه را به عنوان اصلی ترین مشکل خود مطرح کرد و در این زمینه مقرر شد که با مراجعه به سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوزهای لازم را برای واردات دریافت کنند.
طرح دهکده گردشگری سیب لند پرونده دیگر این نشست بود که روند پیشرفت آن به علت برخی سوتفاهم ها متوقف شده است که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران معتقد است که دشمنی برخی افراد با سرمایه گذار این طرح اجرا و پیشرفت این پروژه را متوقف کرده است.
امامی امین در این خصوص گفت: دو سال درگیر این پرونده هستیم و به این نتیجه رسیده ایم افرادی که با این شخص مشکلاتی دارند گزارشات انحرافی را در محاکم قضایی و مراجع نظارتی فرستاده اند آنها هم بر اساس مسئولیت نظارتی و قضایی خود تصور می کنند که تخلفی صورت گرفته است و البته در هر پروژه ای اشتباهاتی اتفاق می افتد اما نباید پروژه را تعطیل کنیم تا رسیدگی شود.
وی ادامه داد: ممکن است یکی دو سال طول بکشد و سرمایه گذاری که چند ده میلیارد تومان پول خود را سرمایه گذاری کرده چه گناهی دارد، مسئولیت بنده این است که از سرمایه گذار حمایت کنم ما به عنوان دستگاه اجرایی از محاکم قضایی درخواست می کنیم به داد سرمایه گذار برسد این فرد چه گناهی دارد که از ایشان شکایت کرده اند در صورتی که که اصل شکایت مبنای حقوقی ندارد.
اداره کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، اداره کل محیط زیست، فرمانداری شهرستان فیروزکوه و سایر دستگاه هایی که در این موضوع دخیل بوده اند همگی اذعان دارند که مشکلاتی که این شرکت دارد به اندازه ای نیست که منجر به تعطیل شدن پروژه شود اما ناخواسته این اتفاق افتاده و بخشی از نیروهایی که در آن پروژه بودند تعدیل شده اند از محاکم قضایی می خواهیم پیگیر موضوع باشند اما مجوز دهند کار این فرد انجام شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: رئیس قوه قضائیه تاکید کرده اند که طرح های کارخانه ها و طرح های اقتصادی را حق نداریم تعطیل کنیم و اجازه بدهیم در این شرایط اقتصادی کار خود را انجام دهند و به موازات آن مراحل قانونی انجام شود.
تهرام/3036//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.