به گزارش ایرنا، شهرام شریفی روز شنبه در حاشیه دومین جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان دماوند که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه 11 کمیته در این ستاد فعالیت می کنند، اظهار داشت: مانور ستاد خدمات سفر شهرستان قبل از شروع ایام نوروز در امامزاده هاشم(ع) شهر دماوند برگزار خواهد شد تا بتوانیم کیفیت ارائه خدمات را نسبت به سال گذشته افزایش دهیم.
وی با اشاره به خدمات صورت گرفته در سال جاری، افزود: ایجاد زیرساخت های گردشگری و خدماتی، احداث چند سرویس بهداشتی بین راهی و همچنین استقرار نیروهای امدادی به منظور رفع مشکلات سنوات گذشته از جمله موضوعات مورد توجه است.
این مقام مسئول ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیز مقرر شد شهرداری ها برنامه های مناسبی در آن ایام نوروز پیش بینی کنند و در ورودی شهرهای شهرستان نیز اطلاع رسانی و معرفی منطقه انجام شود.
شریفی با اشاره به تدوین و تکمیل کتابچه معرفی شهرستان توسط این نهاد، خاطر نشان کرد: برخی آثار از جمله امامزاده هاشم(ع)، منابع طبیعی و تاریخی منطقه و همچنین سوغات دماوند با رویکرد جدید در این کتابچه اضافه شده و به گردشگران ارائه خواهد شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته در دو بخش دولتی و خصوصی یک هزار نفر مسافر اسکان داده شد، اضافه کرد: با توجه به تعداد اقامتگاه های بوم گردی افتتاح شده در سال جاری، ظرفیت اسکان شهرستان به یک هزار و 400 نفر افزایش یافته است.
وی کمبود ظرفیت اسکان را یکی از معضلات شهرستان در گذشته دانست و گفت: در سال جاری 10 اقامتگاه بوم گردی توسط بخش خصوصی افتتاح شده اما این میزان کافی نیست و ظرفیت اسکان و اقامت شهرستان باید به اندازه تقاضا گردشگران و مسافران باشد.
شریفی تاکید کرد: با توجه به تجهیز امامزاده هاشم(ع) توسط اداره اوقاف و امور خیریه، افزایش کلاس های تجهیز شده توسط اداره آموزش و پرورش و همچنین راه اندازی دو اقامتگاه بوم گردی دیگر توسط بخش خصوصی تا پایان سال ظرفیت اسکان در ایام نوروز به بیش از یک هزار و چهارصد نفر خواهد رسید.
همچنین علی شیوا، معاون فنی و عمرانی فرماندار شهرستان دماوند با تاکید بر اینکه احکام روسای کمیته ها صادر شده است، اظهار داشت: مصوباتی در خصوص کنترل ساخت و ساز، حفاری، توسعه فضای سبز و مدیریت بحران شهرستان از جمله موضوعات مورد تاکید این ستاد است که در دستور کار قرار دارد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال جلسه جمع بندی نهایی فعالیت ها برگزار خواهد شد، ادامه داد: ارتقا سطح نشاط و معرفی قابلیت های شهرستان بهتر از سال گذشته به مسافران، اصلی ترین هدف ترسیم شده توسط ستاد است.
شیوا در خصوص فعالیت برخی صنوف خدماتی از جمله نانوایی ها در ایام نوروز، تاکید کرد: بر اساس گزارش کمیته آرد و نان شهرستان، آرد مورد نیاز برای ایام نوروز تامین شده و مقرر شد نانوایی ها نیز یک لیست کشیک تهیه و به این ستاد ارائه دهند تا مشکلی در این بخش نداشته باشیم.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.