به گزارش ایرنا، بهرام چوبان روز شنبه در جریان اجرای طرح نهضت اطلاع رسانی مدیران دستگاه های اجرایی و مسئولان شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران وی اظهار داشت: افزایش ظرفیت این بیمارستان نتیجه اقدامات دولت تدبیر و امید در اجرای طرح تحول نظام سلامت و نیز استفاده از توان و ظرفیت خیرین سلامت بوده است.
وی گفت: بیمارستان شهید مفتح ورامین، تنها بیمارستان دولتی شهرستان ورامین است که در اوایل پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ، در مرکزی که برای جهاد کشاورزی احداث شده بود، راه اندازی شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 80 پزشک شامل 10 پزشک عمومی و 70 پزشک متخصص خدمات درمانی را به مراجعین ارائه می کنند.
چوبان افزود: با توجه به جمعیت شهرستان و نیز پوشش مناطق اطراف، ورامین به 400 تخت بیمارستانی نیاز دارد که عملیات اجرایی بیمارستان 350 تختخوابی با مشارکت بنیاد برکت توسط وزیر بهداشت وقت در شهرستان ورامین به زمین زده شد.
وی یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در بیمارستان شهید مفتح را ایجاد مرکز تصفیه خانه (سپتیک) اعلام کرد و افزود: یکی از مشکلاتی بیمارستان شهید مفتح، عدم تصفیه فاضلاب است که این مهم با پیگیری مسئولان برطرف و با تأمین اعتبار از سوی رئیس سازمان مدیریت استان تهران، فاضلاب این بیمارستان به طور کامل تصفیه می شود.
رئیس بیمارستان شهید مفتح ورامین گفت: کلیه زباله های بیمارستانی در محل بیمارستان بی خطر سازی شده و به صورت بهداشتی دفع می شود.
وی با اشاره به این که بیمارستان شهید مفتح مروج زایمان طبیعی بوده و رتبه نخست استان تهران را به خود اختصاص داده است اظهار داشت : طی سال گذشته حتی یک مورد فوت مادر و یا نوزاد در بیمارستان مفتح رخ نداده است.
چوبان افزود : به منظور ارائه خدمات تخصصی به بیماران، به زودی هشت دستگاه تخت ICU است با اعتباری بالغ بر 96 میلیارد ریال به ظرفیت بیمارستان افزوده می شود.
وی تعداد عمل های جراحی انجام شده در بیمارستان شهید مفتح ورامین را ماهانه 460 عمل اعلام کرد.
وی گفت : در حال حاضر 22 دستگاه دیالیز در بیمارستان شهید مفتح ورامین مستقر شده و نیاز بیماران شهرستان را برطرف کرده است.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است و علاوه بر بیمارستان دولتی شهید مفتح، از یک بیمارستان تأمین اجتماعی نیز برخوردار است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.