حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند که در مسجد جامع شهر برگزار شد، با اشاره به رونمایی پروژه جدید ضد ایرانی آل سعود در پاکستان، اظهار داشت: بن سلمان سعی دارد برنامه های ضدامنیتی خود علیه ایران را با شدت بیشتری دنبال کند که دلیل رونمایی این پروژه در پاکستان، وجود بحران اقتصادی در این کشور است.
وی ادامه داد: آنچه موجب شد تا عمران خان که سعودی ها می گفتند نماینده قم است، یکباره نماینده ریاض شد، سرعت عمل سریع عربستان و امارات در جذب و مهار نخست وزیر پاکستان و در مقابل فرصت سوزی ایران است.
خطیب جمعه دماوند با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در این بیانیه، توجه به نقاط قوت و ضعف چهل سال اول انقلاب و داشتن نگاه واقع بینانه است.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب 18 مرتبه بر علم و پیشرفت های علمی به عنوان نقاط قوت تاکید کردند و 20 مرتبه با کلید واژه های قدرت، اقتدار، امنیت و پیشرفت های دفاعی و نظامی ایران را پس از انقلاب ستودند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در تبیین نقاط ضعف باید منطقی و منصفانه و همراه با ریشه یابی سخن بگوئیم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری ریشه ضعف ها و مشکلات را دور شدن از اسلام معرفی کردند و فرمودند برای حل مشکلات باید به نسخه اسلام عمل کنیم و به ارزش های دینی پایبند باشیم.
امام جمعه دماوند از دیگر نکات مهم این بیانیه را توجه به اخلاق و معنویت گرایی انقلاب اسلامی و همچنین تاکید بر حضور بیشتر جوانان در برنامه های مذهبی دانست و ادامه داد: ایشان فرمودند باید ایران به یک ابر قدرت و ابر تمدن نوین اسلامی تبدیل شود و تمدنی که واجد خصوصیات اخلاقی و مشی سیاسی ویژه ایی باشد.
حجت الاسلام فتاح دماوندی مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب را جوانان دانست و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرموند دنباله مسیر جمهوری اسلامی که به گمان قوی به دشواری گذشته ها نیست، باید با همت، هوشیاری، سرعت عمل و ابتکار جوانان محقق می شود؛ مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعالان جوان در همه میدانهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی و نیز در عرصه های دین و اخلاق و ... باید شانه های خود را زیربار مسئولیت قرار دهند و از تجربه گذشته بهره گیرند.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.