به گزارش ایرنا، رضا کارخانه روز چهارشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت:محیط زیست نعمتی الهی است که امروز به صورت امانت در دست مردم قرار دارد و نباید با زباله و پسماند و عدم مدیریت پسماندهای خانگی، صنعتی و پزشکی آلوده شود.
وی اظهار داشت: اگر جمع‌ آوری پسماند های شهری، صنعتی و پزشکی تفکیک آن ها از مبداء به درستی مدیریت نشود، به یک معضل زیست‌ محیطی تبدیل می شود که برای جبران آن وقت و هزینه بسیاری صرف خواهد شد.
وی تصریح کرد: توجه به مدیریت صحیح پسماند و استفاده از روش های علمی و نوین در زمینه مدیریت پسماند یکی از امور زیربنایی در توسعه شهرستان است که این مهم با تشکیل سازمان مدیریت پسماند شهرستان های جنوب شرق استان تهران محقق می شود.
کارخانه تصریح کرد: دفع بهداشتی و اصولی پسماند ، چالشی مهم پیش روی شهرداران قرار دارد و تشکیل شرکت مدیریت پسماند بخش مهمی از این دغدغه را در مدیریت شهری برطرف می کند و می تواند به محلی برای کسب درآمد پایدار برای شهرها تبدیل شود.
وی گفت: با شروع به کار این شرکت ، و حرکت اصولی و علمی به سمت مدیریت پسماند ، می توان از ظرفیت شرکت های تخصصی و سازمان های مردم نهاد نیز استفاده کرد تا بتوان از این طلای کثیف ، کسب در آمد کرد.
معاون فرماندار ورامین افزود:یکی از مشکلات زیست محیطی شهرستان ورامین، مشکل دفع پسماند شهرک های صنعتی است که تلاش می شود تا با همکاری مستقیم شرکت شهرک های صنعتی و محیط زیست و تأمین زیر ساخت های لازم، علاوه بر تصفیه فاضلاب، پسماندهای خشک بر جای مانده در این مناطق به صورت اصولی دفع شود.
وی گفت: فعالیت کوره های ذغال و پسماندهای چوب غیر مجاز مشکل دیگری است که علاوه بر نابودی منابع چوبی، باعث آلودگی هوا می شود، محیط زیست موظف است تا ضمن شناسایی فعالیت این واحدها ، نسبت به برخورد قانونی با آن ها اقدام کند.
کارخانه، تخلیه نخاله های ساختمانی در حاشیه راه ها را دیگر مشکل ورامین اعلام کرد و افزود: تخلیه نخاله در حاشیه راه ها به ویژه راه های روستایی علاوه بر این که چشم انداز بصری نامناسبی را ایجاد می کند، باعث بروز مشکلات ترافیکی شده و خاک نیز آلوده می شود لذا لازم است تا ضمن جلوگیری از تخلیه نخاله ساختمانی و عمرانی ، نسبت به جمع آوری آن اقدام شود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.