به گزارش ایرنا، محمد سالاری روز چهارشنبه در نخستین همایش ملی رویداد کارآفرینی (استارت آپ ویکند) بافت فرسوده در دانشگاه آزاد یادگار امام (ره) اظهار داشت: دولت با ارائه بسته های تشویقی، بسترهای لازم در حوزه نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده فراهم کرده است.
وی نبود هماهنگی لازم بین دستگاه ها و نهادها را مشکل اصلی احیای بافت فرسوده در تهران بیان کرد و افزود: باید در این زمینه برنامه ریزی شود تا این مشکلات و نامه نگاری های زمانبر حذف شود.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران کمبود سرانه های خدماتی، آموزشی، بهداشتی و فضای سبز را از مهمترین مشکلات بافت های فرسوده دانست و گفت: ارتقای تاب آوری در بازآفرینی از مهمترین اهداف در حوزه نوسازی بافت های فرسوده به شمار می رود.
وی ادامه داد: توزیع عادلانه و منطقی درآمد شهری در مناطق دارای بافت فرسوده منجر به تسریع روند پروژه های محرک می شود و سرانه توسعه را در این مناطق افزایش می دهد.
سالاری با بیان اینکه بیشتر شهرهای کشور درگیر مشکلات بافت فرسوده اند، گفت: 2 هزار و 700 محله در 546 شهر کشور دارای بافت فرسوده هستند که از این تعداد، 600 محله نیز در بافت های تاریخی دارای ارزش میراث فرهنگی قرار دارند.
وی تصریح کرد: 19 میلیون نفر از جمعیت کشور در بافت های فرسوده زندگی می کنند، ضمن اینکه یکهزار و 100 محله در سکونتگاه‌های غیررسمی و یکهزار محله نیز در بافت ناکارآمد قرار دارند.
این عضو شورای تهران افزایش جمعیت شهری را از دیگر مشکلات کلانشهر تهران عنوان کرد و گفت: جمعیت شهری کشور در دهه 40 کمتر از 30 درصد بوده که این رقم در دهه 90 بالغ بر 70 درصد رسیده و بخش عمده جمعیت نیز در 13 کلانشهرها ساکن هستند.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.