به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان بوستان های شهرداری تهران، علی محمد مختاری اظهارداشت: عملیات آماده سازی بستر و حفر گودال برای غرس اصله درخت 10 تا 15 ساله که از نهالستان ها به تهران انتقال یافته اند در این خیابان انجام شده است.
وی گفت: عملیات کاشت درختان سوم اسفندماه با کاشت چهل اصله درخت چنار به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آغاز و تا پایان امسال به اتمام می رسد.
مختاری افزود:550 اصله از این درختان در محدوده مناطق سه و 6 از تقاطع خیابان شهید بهشتی به سمت شمال خیابان ولیعصر(عج) و 550 اصله دیگر در محدوده منطقه 11 از تقاطع انقلاب به سمت جنوب غرس می شود.
مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران اظهارداشت: در این پروژه ابتدا تیمار و رسیدگی به درختان آسیب دیده و شناسایی درختان خشک قدیمی که تنه و ریشه آنها دچار پوسیدگی شدید شده و احتمال سقوط آنها می رود، در دستور کار قرار گرفته و پس از ضدعفونی محلی که درخت از آن خارج شده، درختان سالم و قوی با محیط بن بیش از 50 سانتیمتر کاشته می شود.
مختاری تاکید کرد: تغذیه درختان با اضافه کردن کودهای آلی از طریق ایجاد چال کود، تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود پساب های آلوده و جلب همکاری کسبه محل به منظور حفظ درختان و جلوگیری از تخلیه زباله و آب های آلوده در پای درختان در دستور کار موکد دست اندرکاران اجرای این پروژه قرار دارد.
تهرام/9343/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.