مجید صبوری در حاشیه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و سرمایه گذاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز بسیاری از تولید کنندگان شهرستان از نظر شرایط اقتصادی در مضیقه هستند ، نیاز هست ما به عنوان دستگاه‌های اجرایی تا حد توان و مقدورات و در حیطه مقررات به آنها کمک کنیم.
وی افزود: صاحبان صنایع برای تولید، فروش، سرمایه در گردش و سرمایه ثابت مشکل دارند، تعداد زیادی از این افراد چک‌های برگشتی و مطالبات معوق بانکی و بدهی مالیاتی و بیمه ای دارند.
معاون برنامه ریزی فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به مصوبات جلسه خاطر نشان کرد: در این نشست تمام کسانی که مشکل پرداخت مالیات داشتند، مشمول تخفیف و تقسیط شدند و مقرر شد، تامین اجتماعی شهرستان نسبت به تقسیط 36 ماهه بدهی های بیمه ای بنگاه‌های بحرانی اقدام کند و همچنین مصوب شد، دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق و گاز بدون هماهنگی با فرمانداری اجازه قطع انشعابات تولید کنندگان را نداشته باشند.
صبوری با اشاره به هدف اصلی برگزاری این جلسات اظهار داشت: در این نشست ها، تولید کنندگان به جای هدر دادن وقت خود در ادارات بیمه و مالیات با حضور مسئولین ادارات مرتبط مشکلات خود را رو در رو رفع می‌کنند.
وی با اشاره به مشکلات واحدهای صنفی شهرستان اظهار داشت: در حدود 8 هزار واحد صنفی و صنعتی با مشکلات بیمه، مالیات و نیاز به سرمایه در گردش مواجه هستند، براساس درخواست تولید کنندگان برای دریافت تسهیلات بانکی 70 میلیارد تومان در کمیته فنی استان و شهرستان تایید شد و از این مبلغ تنها 2 میلیارد تومان پرداخت شده است.
معاون برنامه ریزی فرماندار شهرستان پردیس گفت: به منظور رفع مشکل اعتبارات، کمیته رصد تسهیلات تشکیل دادیم در این کمیته مشکلات با حضور متقاضی، نماینده بانک عامل و فرماندار بررسی می شود.
صبوری گفت: صاحبان کارخانه ها، کارگاه‌ها و بنگاه‌های تولیدی به دلیل محدودیت‌های اقتصادی و مشکلات مالی، ناخواسته دچار مشکلاتی نظیر؛ تعویق اقساط و چک های برگشتی شدند، نداشتن درآمد کافی و سختگیری بانک با وثائق سنگین مشکل آنها را دو چندان کرده است.
شهرستان پردیس با 250 هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.
تهرام/9441//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.