به گزارش ایرنا، سرپرست فرمانداری پیشوا در این مراسم که روز دوشنبه در حاشیه برگزاری شورای اداری این شهرستان برگزار شد، گفت: هفته فرهنگی شهرستان پیشوا فرصت مغتنمی است که با استفاده از آن می توان ظرفیت ها و قابلیت های فرهنگی شهرستان را معرفی کرده و برای تغییر ذائقه مردم، برنامه های شاد و مفرحی اجرا کنیم.
حسین عباسی افزود: حضور فعال و تأثیرگذار تمامی ادارات، فرهیختگان، شهروندان، حوزه های علمیه و دانشگاهیان می تواند هفته فرهنگی پیشوا را به سرآغازی برای توسعه همه جانبه شهرستان تبدیل کند.
وی اظهار داشت : ارتقای فرهنگ عمومی یکی از اهداف برگزاری هفته فرهنگی شهرستان پیشوا است و بر همین اساس بخشی از برنامه‌های این هفته به رفع چالش‌های اجتماعی و فرهنگی اختصاص پیدا می کند تا جامعه نیز از اثرات برنامه های اجرایی برخوردار شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا نیز در این مراسم گفت : پوستر هفته فرهنگی ورامین حاوی تصاویری از فرهنگ ها، آداب و رسوم ،آثار تاریخی ، سنت ها، بازی ها و غذاهای سنتی پیشوا است.
امیر حسین طاهری افزود: تصاویر به کار رفته در پوستر هفته فرهنگی از گوشه و کنار شهرستان پیشوا انتخاب شده است و تلاش شده علاوه بر نماد فرهنگی شهرستان، مرقد مطهر امامزاده جعفر(ع) برادر بلافصل امام رضا(ع)، تصاویر مربوط نقشه فرش مختص جنوب شرق استان، تمثال شهدا، محصولات کشاورزی، بازیهای بومی و محلی به عنوان نمادهایی از توانمندی های شهرستان آورده شود.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.