به گزارش ایرنا، محمد سعیدی کیا روز دوشنبه در حاشیه مراسم آغاز بازآفرینی باغ عبقری در منطقه 2 پایتخت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: باغ برره خشک نشده و درختان آن با تانکر آبیاری می شوند.
باغ 22 هزار متری واقع در منطقه 2 پایتخت، خیابان فرحزادی، بلوار کوهستان به علت فیلمبرداری سریال تلویزیونی شب های برره به این نام شهرت دارد.
سعیدی کیا همچنین با بیان اینکه در مورد باغ عبقری نیز این شایعات (خشک شدن درختان) مطرح بود افزود: برای واگذاری 15 باغ (در اختیار بنیاد مستضعفان) با شهرداری تهران در حال مذاکره هستیم.
رئیس بنیاد مستضعفان از تعداد کل باغ های در اختیار این بنیاد اظهار بی اطلاعی کرد و یادآور شد: دادستانی بعد از 2 سال در مورد باغ برره به نفع بنیاد مستضعفان رای داد.
سعیدی کیا خاطرنشان کرد: در خصوص 15 باغ ذکر شده تلاش می شود به جمع بندی برد-برد با شهرداری تهران برسیم.
به گفته وی، پیشنهاد واگذاری باغ عبقری توسط سید محمدعلی افشانی شهردار سابق و باغ وثوق الدوله توسط بنیاد داده شد.
به گزارش ایرنا، مالک بخش هایی از باغ برره بنیاد مستضعفان است که طی توافق با شهرداری منطقه 2 تهران طی دوره های گذشته، با استناد به مصوبه دوره های قبلی شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر «برج باغ ها» قرار بوده 30 درصد سطح اشغال آن ساخته و 70 درصد آن حفظ شود.
این مصوبه در دوره دوم شورای اسلامی شهر تهران در سال 82 به تصویب رسید، در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور نیز تایید و در مفاد طرح تفصیلی شهر تهران قرارگرفت اما در نهایت در سال 97 لغو شد.
پیش از این نیز در مقاطعی اعلام شده بود که آتش سوزی بین درختان باغ برره رخ داده و درختان این باغ عمدی خشک شده اند.
تهرام/9353/ 7245/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.