به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این ویژه برنامه از مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، محبوبه بلباسی همسر شهید محمد بلباسی، سمیرا شاهوردی فرزند جانباز محسن شاهوردی، نعیمه اسلاملو پژوهشگر و نویسنده مطالعات زنان همسر آزاده عباس موسوی، الهام یاوری عضو هیات علمی دانشگاه، سمیرا خطیب زاده نویسنده، سمیه سادات شفیعی عضو کمیته علمی پژوهشی راهبردی زنان، مرضیه عزتی وظیفه خواه مدیر اجرایی دانشگاه شهید بهشتی و زهرا سادات ارشادی فرزند شهید ارشادی تجلیل شد.
فاطمه قاسم پور عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات زنان و خانواده، مونا اورعی دین‌پژوه، رعنا شکوهی، شکیبا محبی تبار فرزند شهید، زهرا امینی، عاطفه سماعی پژوهشگر منتخب، سمیه حاج حسینی ریاست دانشگاه حضرت زینب(س)، ریحانه کبیری مبتکر نمونه، لیلا ایرانپور مستندساز، حکیمه ولی پور نویسنده و فیلمنامه نویس، حسنه عفراوی نویسنده، زینب سلیمانی فرزند سردار سلیمانی از دیگر بانوان موفق و فعال حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز در این مراسم تجلیل شدند.
حمیده طالب محقق و نویسنده، ثمین صفالو، زهرا اسدی فعال در حوزه اردوهای جهادی، نیلوفر شادمهری مبتکر و محقق، لیلا معین لشکاجانی عضو هیات علمی دانشگاه، نجمه خدمتی فعال در حوزه ورزش، نرجس امام قلی فعال در حوزه ورزش، ویدا دانشمند هنرمند و نمایشنانه نویس، زینب ابوطالبی مجری، سرینه آساطوری هنرمند، فاطمه معزز فعال فرهنگی، معصومه اسکندری فرزند شهید، فائزه مسعودی فعال جهادی، آزاده شاه مومن هنرمند حوزه دفاع مقدس، مریم سادات ذکریایی نویسنده دفاع مقدس، زینب اختری محقق و پژوهشگر، معصومه نادری پارسا فعال فرهنگی و سیده رقیه آذرنگ نویسنده دفاع مقدس نیز در ویژه برنامه فصل رویش تجلیل شدند.
همچنین در این آیین از کتاب وصول و 40 کتاب صوتی در حوزه انقلاب و دفاع مقدس رونمایی شد.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این ویژه برنامه اظهارداشت: صبر و مقاومت زنان در دوران جنگ تحمیلی ستودنی بود و زنان در همه عرصه‌ها از جمله عرصه‌های هنری و ورزشی حضوری پررنگ دارند.
سعید اوحدی با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب به مناسبت چهلین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: برای اینکه درک کنیم چرا ایشان در سال‌های پیش چنین بیانیه‌ای صادر نکرده و چرا امسال سال ویژه‌ای است، باید به شرایط امروز و قبل از انقلاب نگاهی داشته باشیم.
وی افزود: استکبار از ماه‌ها پیش با ائتلافی خبیث هجمه سنگین فرهنگی را علیه ایران شروع کردند، نتیجه سناریویی که نوشتند را امروز می‌بینیم، دولت عربستان به تنهایی 180 میلیون دلار صرف این کار کرد و در این راه از 360 کانال فارسی‌زبان کمک گرفت.
اوحدی اظهارداشت: دشمنان بارها مصاحبه کردند و گفتند مردم ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را نخواهند دید، آنها به دنبال حضور کمرنگ مردم در راهپیمایی 22 بهمن بودند، همزمان کنفرانس ورشو در لهستان تشکیل شد، بیانیه صادر کردند و بعد هم این حمله تروریستی را ترتیب دادند تا مردم ایران را از آرمانی که در دل دارند دور کنند.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: رهبر معظم انقلاب امسال بیانیه ای را خطاب به مردم و جوانان صادر کردند اما در واقع بعد از چهل سال به مسئولان نهیب زدند، مردم در چهل سال گذشته سخت‌ترین شرایط را در جنگ پشت سر گذاشته‌اند.
وی گفت: در بیانیه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان سه کلیدواژه «خودسازی»، «جامعه‌سازی» و «تمدن‌سازی» گفته شد؛ نقش زن در این سه کلیدواژه بسیار مهم است، چرا که زنان با خودباوری می‌توانند تاثیری شگرف بر جامعه بگذارند و تمدن بسازند.
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس نیز در این ویژه برنامه اظهارداشت: بعد از 40 سال وقتی صحبت از رویش انقلاب می‌کنیم از معجزه انقلاب اسلامی سخن می‌گوییم چرا که بخش قابل توجهی از این معجزه‌ به حضور دختران جوانی برمی‌گردد که جنگ تحمیلی و مبارزات انقلاب اسلامی را درک نکردند و این رویش‌ها نشان از پویایی انقلاب اسلامی است.
مریم مجتهدزاده گفت: حضرت زینب(س) صاحب بصیرتی است که این بصیرت در دختران ایثارگران دیده می‌شود.
وی افزود: تلاش کردیم در این همایش قدردان گوشه‌ای از زحمات زنانی باشیم که در مسیر انقلاب حرکت و خدمت می‌کنند.
مجتهدزاده خطاب به بانوان اظهارداشت: بدانید که امید رهبری به شماست و تلاش کنید زمینه‌ساز قیام امام زمان‌(عج) باشید.
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این ویژه برنامه با اشاره به تفکر امام خمینی(ره) درباره زنان اظهارداشت: ایشان اعتقاد داشت که زن از حیث ماهوی هیچ چیز کم ندارد، راه کمالات ‌علمی، عقلی، عرفانی، اخلاقی برایش باز است.
سرتیپ محمد فهمیده گفت: در گفته‌های امام می‌خوانیم که «از دامان زن، مرد به معراج می‌رود» همین زنان مربی انسان هستند و می‌گویند اگر تکلیف نبوت از زن ساقط است، همین زنان هستند که مادر انبیاء هستند.
وی با اشاره به اینکه ما نهضت خود را مدیون زنان می‌دانیم، افزود: امام راحل زنان را همپا و همدوش مردان بر تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه موثر می‌دانند.
در ویژه برنامه فصل رویش که با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس برگزار شد، محمدرضا قربانی مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو و جمعی دیگر از مدیران شهری و بانوان فرهیخته نیز حضور داشتند.
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هدف تجلیل از دستاوردها و رویش های انقلاب در عرصه های فرهنگی، هنری، رسانه، قرآن و معارف اسلامی، ایثار و شهادت، علم و فناوری، جوانان، اقتصاد و تولید ملی و بانوان ویژه برنامه فصل رویش را برگزار می کند.
تهرام/7245//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.