محمدحسین تاجیک روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی به استناد تبصره یک و دو ماده 10 قانون حفظ اراضی کشاورزی و با دستور قضایی تخریب می شود.
وی افزود: این 15 مورد ساخت و سازهای غیر مجاز در منطقه خیرآباد جنوبی و محدوده شهرک صنعتی غیر دولتی شهدای خیرآباد شناسایی شده که با تخریب آن 30 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی شهرستان آزاد شد.
تاجیک گفت : این ساخت و سازهای غیر مجاز عمدتا به صورت دیوار کشی و نصب صفحه ستون برای احداث سوله بود که به طور کامل تخریب گردید.
وی تأکید کرد: با توجه به این که تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی بر اساس ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها مصوب 1/8/1385جرم می باشد ، هر گونه تغییر کاربری از قبیل تخلیه مصالح ، دیوار کشی ، احداث بنا و سوله در محدوده خیرآباد جنوبی مشمول تخریب و جزای نقدی شده و متخلف به مراجع قضایی معرفی می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین نیز در روزهای گذشته گفت: 47هکتار اراضی ملی واقع در بخش جوادآباد این شهرستان به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان رفع تصرف شد.
احمد فدائی با اعلام این خبر اظهار داشت: این اراضی در راستای اجرای حکم قضائی صادره با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان ورامین رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.