به گزارش ایرنا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در یکصد و بیست و چهارمین جلسه این شورا در تشریح این لایحه گفت: نرخ تورم امسال بیش از سال گذشته بوده و در واقع ارزش ریالی بدهکاری مودیان شهرداری کم شده است.
بهاره آروین افزود: از سوی دیگر اگر انتهای هر سال قرار باشد که خسارت تاخیر بدهی مودیان بخشیده شود روند اشتباهی در پی گرفته می شود و مودیان می گویند آخر سال شهرداری تخفیف می دهد آن وقت پرداخت می کنیم.
به گفته وی، نباید انتظاری در بدهکاران به وجود آید که خسارت بدهی بخشیده می شود البته عمده این بدهی ها برای دوره های گذشته است.
آروین خاطرنشان کرد: به دلایل گفته شده کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با کلیات این لایحه مخالف است.
پس از استماع سخنان آروین، عبدالحمید امامی معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در دفاع از لایحه فوق گفت: کل بدهی مودیان 634 میلیارد تومان است.
وی افزود: تعداد مودیانی که زیر 50 میلیون تومان بدهی دارند 6 هزار و 100 نفر است و آنهایی که بیش از 2 میلیارد تومان بدهی دارند 58 نفر هستند.
به گفته امامی، در صورت تصویب این لایحه میزان تخفیف داده شده به مودیان 97 میلیارد تومان است و می تواند مشوقی برای پرداخت بدهی مودیان باشد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران نیز در خصوص این لایحه گفت: پیشنهاد دادیم افرادی که بالای 2 میلیارد تومان بدهی دارند تخفیف نگیرند.
محمد سالاری پیشنهاد کرد: مودیانی که بین یک تا 2 میلیارد تمان بدهی دارند 12.5 درصد تخفیف و افرادی که از 100 میلیون تا یک میلیارد تومان بدهی دارند 25 درصد و افرادی که زیر 100 میلیون تومان بدهی دارند مشمول تخفیف 70 درصدی شوند.
به گزارش ایرنا، پس از استماع مخالفان و موافقان این موضوع، در نهایت کلیات این لایحه با رای منفی اعضای شورای اسلامی شهر تهران رد شد.
تهرام//9343/ 7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.