به گزارش ایرنا، این مجموعه صوتی همنوایی ویژه دوره های مختلف تحصیلی به همت معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ساخته شد.
این مجموعه شامل 11 قطعه آواز دسته جمعی با کلام و بی کلام است که کلیه آثار با صدای دانش آموزان و در محدوده صوتی نوجوانان طراحی شده است، همچنین 2 قطعه این مجموعه برای فرهنگیان و معلمان در نظر گرفته شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در ادامه این آئین گفت: روش های آموزشی دانش آموزان نسل چهارم انقلاب که افرادی پویا، هوشیار و مطالبه گر هستند باید بازبینی و بروز رسانی شود.
سید مجتبی هاشمی اظهار داشت: مفاهیم و ارزش های اخلاقی، انسانی، اسلامی و علمی با روش های نوین و با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری مانند نمایش و سرود باید به دانش آموزان انتقال داده شود.
وی با بیان اینکه استفاده از هنر نمایش و هنرهای آوایی نقش بسزایی در آموزش مفاهیم کلیدی دارد، افزود: ایجاد گروه های نمایشی و سرود در کلاس های درس می تواند به مسئولیت پذیری، تقویت روحیه کارجمعی و مشارکت در امور اجتماعی دانش آموزان بسیار مفید باشد.
هاشمی ادامه داد: استفاده از روش های نوین آموزشی به معلمان و فرهنگیان این امکان را می دهد که کلاس های درس را از حالت خشک حافظه محوری و پرسش و پاسخی به یک فضای شاد، مفرح و با نشاط تبدیل کنند.
وی با اشاره به اینکه هفته سرود و نمایش با هدف نشاط و شادابی برگزار می شود، تاکید کرد: برنامه های این هفته باید در طول سال توسط معلمان و مربیان پرورشی ادامه داشته باشد تا شاهد شادی بخشی، نشاط انگیزی و آموزش بهتر مفاهیم در مدارس باشیم.
هاشمی یادآور شد: تدریس دروس مختلف به وسیله نمایش در کلاس های درس می تواند مفاهیم و سوژه های اجتماعی را در مدارس بازپروری کند تا دانش آموزان برای رفع مشکلات فردی و اجتماعی خود راهکارهای نوین پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه قدمت تئاتر در مدارس به یک قرن می رسد، اظهار داشت: مرحوم باغچه بان اولین فردی بود که توانست بدون هیچگونه امکاناتی در مدرسه احمدیه مرند تئاتر دانش آموزی را به اجرا درآورد از همین جهت معلمان و مربیان پرورشی می توانند با خلاقیت دروس مختلف را با اجرای نمایش های کوتاه به دانش آموزان آموزش دهند.
مراسم آغاز هفته سرود و نمایش مدارس شهرستان ری امروز شنبه با حضور هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و مسئولان محلی در مجتمع آموزشی شهید غیوری شهرری برگزار شد.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.