علی کلهر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انواع پساب ها و فاضلاب تهران به سمت شهرستان ری سرازیر می شود ولی متاسفانه بخش بیشتر آب تصفیه خانه جنوب تهران به ورامین منتقل می شود.
وی ادامه داد: ‌این تخصیص ناعادلانه است و کمبود آب باعث شده که بیشتر مزارع کشاورزی کهریزک خشک و کشاورزان دچار ضرر و زیان شوند.
کلهر افزود: شغل اصلی اهالی روستاهای کهریزک کشاورزی است، از همین رو کاهش سطح کشت زمین های کشاورزی موجب بیکاری اهالی و رشد ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه می شود.
وی ادامه داد: ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی علاوه بر ایجاد چهره زشت در منطقه باعث تهدید غذایی جنوب پایتخت در آینده نزدیک می شود.
به گزارش ایرنا، تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران واقع در شهرری، به عنوان یکی از پیشرفته ‌‌ترین تصفیه‌خانه های فاضلاب خاورمیانه در مجموع برای ۸ واحد، هر واحد به ظرفیت ۵۲۵هزار نفر تعریف شده و در حال حاضر ۶ واحد از آن احداث و به بهره برداری رسیده است و جمعیتی در حدود سه میلیون و ۱۵۰ هزار نفر را تحت پوشش قرارداده است.
از آنجایی که آب دشت ورامین وارد تصفیه خانه سد ماملو و سد لتیان شده و به مصرف مردم تهران می رسد، بنابراین قسمت بیشتری از فاضلاب تصفیه شده در این مرکز به اراضی کشاورزی ورامین منتقل می شود.
کهریزک با جمعیت 58 هزار نفر از توابع شهرستان ری از شمال به بهشت زهرا(س)، از غرب به اتوبان تهران ـ قم، از شرق به باقرشهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله 13 کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.