به گزارش روز ایرنا، ژیلا خدادادی عصر پنجشنبه در جریان اجرای طرح نهضت اطلاع رسانی مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران افزود:پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی تنها 4 اثر تاریخی شهرستان ورامین در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده بود ولی امروز این تعداد به 77 اثر افزایش یافته است.
وی اظهارداشت: پس از انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ، تمامی آثار باستانی عصرهای قبل شامل 13 قلعه باستانی، یک حمام تاریخی، دو آب انبار، 26 امامزاده، یک خانه قدیمی و یک قنات ، مسجد جامع و برج آرامگاهی کشف و به ثبت ملی رسیده است.
رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین تصریح کرد: در سال جاری با اختصاص اعتبارات مورد نیاز از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، هفت اثر احیا و کشف شده که این آثار نیز قابلیت ثبت شدن در فهرست آثار ملی کشور را دارد.
خدادادی نیاز احداث موزه را یکی از نیازهای فرهنگی شهرستان ورامین یاد کرد و اظهار داشت: با وجود اختصاص زمین از سوی مسئولان شهرستان، تاکنون اقدامی در خصوص احداث موزه و استقرار آثار کشف شده در شهرستان صورت نگرفته که تحقق این مهم به همت و همکاری مسئولان استانی و شهرستانی نیاز دارد.
وی انجام هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در حریم آثار تاریخی را ممنوع اعلام کرد و افزود: در سال جاری سه مورد ساخت و ساز در حریم برخی از آثار تاریخی ورامین صورت گرفت که با ورود اداره میراث فرهنگی،از ادامه کار این عملیات جلوگیری شد.
شهرستان ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.