به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی این سازمان، علی اکبری افزود: ناحیه یک منطقه 13 دارای 3 محله شهید اسدی، صفا و زاهد گیلانی است که این سه محله به همراه محله دهقان در ناحیه 2 این منطقه دارای بافت فرسوده مصوب هستند و زیرپوشش دفاتر توسعه محله ای قرار گرفته اند.
وی با بیان اینکه اقدامات تجمیع 15 پلاک در این منطقه پس از گذشت 6 سال پیگیری مستمر از سوی دفتر توسعه محله ای منطقه به انجام رسید اظهارداشت: سکونت 15 خانوار در پلاک های 30 تا 40 متری، یکی از چالش های اصلی این پروژه بود که در نهایت پس از کسب رضایت مالکان، حل مشکلات ثبتی، حقوقی و ورثه ای املاک، کلنگ اجرایی این پروژه در بهمن ماه سال جاری به زمین خورد و وارد فاز اجرایی شد.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: همکاری معاونت معماری و شهرسازی شهرداری منطقه 13 در کاهش زمان صدور دستور نقشه و سایر مراتب اداری، نقش مهمی در افزایش رضایت مالکان این پروژه و تسریع در فرآیند پرداخت ودیعه توسط سرمایه گذار و تخلیه این واحدها به منظور آغاز عملیات تخریب و نوسازی داشته است.
وی اقداماتی از جمله تعریف پروژه های بهسازی محیطی، ارتقای کیفی فضاهای شهری، برگزاری کارگاه های مشارکتی، ظرفیت سازی اجتماعی، تشکیل و پیگیری پرونده های نوسازی و ترغیب شهروندان به تجمیع پلاک های ریزدانه را از جمله مهمترین وظایف دفاتر توسعه محله ای ذکر کرد.
اکبری از تخصیص بسته های تشویقی ویژه برای نوسازی مسکن در بافت های فرسوده به منظور اجرای پروژه های ویژه ای که می توانند نقش الگو داشته باشند و ساخت و ساز آنها به ارتقای کیفیت طراحی و اجرا در بافت فرسوده منجر شود خبر داد و گفت: برای پروژه هایی که از تجمیع حداقل 10 پلاک با مساحت حداقل 400 مترمربع تعریف شوند، بسته تشویقی ویژه ای از محل منابع سازمان نوسازی پیش بینی شده است.
وی در باره هزینه های اجرای این پروژه ها توضیح داد: طبق مذاکره با حدود 30 طراح و معمار مورد تأیید 50 درصد از هزینه های نظام مهندسی با هدف ارتقای کیفیت ساخت، 50 درصد هزینه انشعابات و 9 درصد از سود بانکی وام ساخت از طرف سازمان پرداخت می شود که مجموع این مشوق ها حدود 150 هزار تومان در هر مترمربع روی کاهش هزینه تمام شده اثرگذار است.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران یادآور شد: در صورتی که این مشوق ها با سایر بسته های تشویقی در نظر گرفته شده در بافت های فرسوده مانند صدور پروانه رایگان ترکیب شود حدود 400 هزار تومان هزینه تمام شده ساخت را کاهش خواهد داد.
براساس این گزارش منطقه 13 دارای 4 ناحیه است که ناحیه یک آن از سمت شمال به خیابان دماوند، از جنوب به خیابان پیروزی، از شرق به پادگان نیروی هوایی و از غرب به خیابان هفده شهریور ختم می شود.

تهرام/9353/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.