به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، محمودرضا سعیدپور در این خصوص اظهار داشت: از این متخلفان لاشه 17 قطعه کبوتر وحشی و یک قطعه سار که به صورت غیرقانونی و بدون هرگونه مجوزی شکار شده است، همراه با سه قبضه اسلحه دو لول شکاری و یک قبضه تفنگ بادی دوربین دار و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه این شکارچیان غیر مجاز متخلف تحویل مراجع قضایی شهرستان شدند، افزود: به استناد قانون هرگونه شکار و صید جانوران‌ وحشی‌ عادی‌ بدون‌ پروانه ‌ مشمول مجازات نقدی‌ یا حبس است.

** نمونه برداری از هفت واحد صنعتی و تولیدی در بهارستان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان گفت: از خروجی فاضلاب واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در این شهرستان طی هفته جاری نمونه برداری شد.
شیدا اکار در این باره اظهار داشت: این اداره در راستای اجرای رسالت سازمانی خود و در پی گشت و پایش زیست محیطی همزمان با دهه مبارک فجر اقدام به نمونه برداری از خروجی فاضلاب دو واحد آبکاری، دو احد صنعتی، یک واحد غذایی و یک واحد تولیدی پوشاک کرد.
وی افزود: نمونه ها برای انجام آنالیز شیمیایی، میکروبی و فلزات سنگین احتمالی موجود در فاضلاب خروجی واحدها به آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران ارسال و در صورت مغایرت نتایج با استانداردهای زیست محیطی برای واحدهای متخلف جهت اصلاح عملکرد اخطاریه زیست محیطی صادر و ابلاغ می شود.
اکار خاطرنشان کرد: اجرای نمونه برداری و ابلاغ اخطاریه ها به واحدهای متخلف در راستای جلوگیری از ادامه روند آلایندگی انجام شده و با بی توجهی مدیران و متصدیان واحدها به اخطاریه ها جهت اتخاذ تمهیدات زیست محیطی، به صورت قاطع و قانونی برخورد خواهد شد.
تهرام/8138//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.