به گزارش ایرنا، مردم خداجوی شهرستان های ورامین ، پیشوا ، قرچک و پاکدشت در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با برپایی آیین های عزاداری در مساجد، حسینیه ها، تکایا و بقاع متبرکه، در سوگ شهادت حضرت فاطمه (س) اشک ماتم ریختند.
عزاداران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که روزهای گذشته را در جشن های ایام الله دهه مبارک فجر حضوری پرشور داشتند، با جایگزینی پرچم های عزا بر سردر منازل، خیابان ها و میادین، لباس های سیاه را بر تن کرده و با تجمع در میادین و صحن مطهر امامزادگان، در سوگ یاس نبی به عزاداری پرداختند.
بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان های جنوب شرق تهران نیز پذیرای خیل عظیم عزدارانی است که با حضور در این اماکن مقدس و متبرک، شهادت مادر ائمه اطهار را به ایشان تسلیت عرض نمودند.
مردم و مسئولان ورامین با اجتماع در مقابل مصلای صاحب الزمان(عج)، آئین سنتی عزاداری را با پیاده روی به سمت گلزار شهدا انجام دادند.
عاشقان خاندان عصمت و طهارت با برپایی ایستگاه های صلواتی از عزادارن پذیرایی می کنند .
در شهرستان پیشوا ، مدفن امامزاده جعفر(ع) برادر بلافصل امام رضا (ع) نیز پذیرای خیل عظیم عاشقان خاندان عصمت و طهارت است که برای عزاداری و عرض تسلیت در این صحن باشکوه حضور پیدا کردند .
زائران و مجاوران با حضور در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) به عزاداری پرداخته و با قرائت زیارت عاشورا ، در عزای دخت نبی مکرم اسلام اشک ماتم ریختند.
قرار است که امشب پس از نماز مغرب و عشا آئین سنتی تشییع نمادین پیکر حضرت زهرا (س) در شهرستان های جنوب شرق استان تهران برگزار شود.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.