به گزارش روز شنبه ایرنا، همزمان با سالروز شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س)، اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی امروز از ساعت 9 صبح با برپایی دسته جات عزاداری، سینه‌زنی و زنجیرزنی و همچنین ایستگاه های صلواتی از امامزاده شمس‌الدین محمد (ع) شهر دماوند آغاز و به سمت گلزار شهدای گمنام مسجد جامع این شهر برگزار شد.
در این اجتماع بزرگ، اقشار مختلف مردم با حضور در مراسم نوحه‌ سرایی و سینه ‌زنی، در سوگ بانوی دو عالم اشک ماتم ریختند.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام‌جمعه دماوند در حاشیه این مراسم اظهار کرد: طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی و جلسات متعدد با هیئت های عزاداری شهر و شهرستان دماوند، تمامی دسته های زنجیرزنی و سینه زنی امروز در یک مراسم مشترک شرکت کردند و این آیین با شکوه خاصی برگزار شد.
وی ادامه داد: این اقدام، پیام وحدت برای همه است تا در کنار هم شکوه عزاداری فاطمی را به منصه ظهور گذاشته و پیروی خود را به آن حضرت اعلام کنیم.
همچنین محمد خسروی، دبیر ستاد فاطمیه شهرستان دماوند با بیان اینکه این اجتماع بزرگ فاطمی برای چهارمین سال پیایی در شهرستان دماوند برگزار می شود، افزود: برپایی ایستگاه های صلواتی، برگزاری مسابقات نقاشی با عنوان “نور علی نور” ویژه دانش آموزان در مدارس، برگزاری اجتماع دانش آموزی فاطمی از جمله برنامه های این ستاد است.
وی با اشاره به اینکه این آئین بیشتر با حمایت کمک های مردمی برگزار می شود، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم زنده نگه داشتن مراسم فاطمیه بسیار تاکید دارند و شعار ستاد ما این است که باید فاطمیه را عاشورایی برگزار کنیم، لذا از تمام مردم تقاضا می شود تا در این اجتماع به صورت پرشور حضور پیدا کنند.
لازم به ذکر است، مراسم روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و شام غریبان آن حضرت در حسینیه های و مساجد دماوند برگزار می شود.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.