به گزارش ایرنا، عباس علیخانیان روز پنجشنبه در جریان اجرای طرح نهضت اطلاع رسانی مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران افزود : با اجرای طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی شهرستان ورامین، 10 هزار و 678 واحد مسکونی فرسوده معادل 82 درصد کل منازل مسکونی روستایی شهرستان شناسایی شد که به مقام سازی نیاز دارد.
وی با بیان این که 13 هزار و 33 واحد روستایی در روستاهای ورامین وجود دارد اظهار داشت:طی هشت سال گذشته، 2 هزار و 346 منزل مسکونی روستایی معادل 18 درصد کل خانه های روستایی شهرستان مقاوم سازی شده است.
وی اظهار داشت:30 روستای شهرستان در معرض خطر بالای زلزله ، یک روستا در پهنه روان گرایی خاک و 64 روستا در معرض خطر بالای توفان و شن و فرسایش بادی قرار دارد و این مهم ضرورت مقاوم سازی منازل روستایی را بیشتر کرده است.
علیخانیان سهمیه تسهیلات در نظر گرفته شده برای مقاوم سازی منازل روستایی ورامین را یک هزار فقره اعلام کرد و اظهار داشت : به دلیل سخت گیری های بانک های عامل در تأمین دو نفر ضامن برای دریافت تسهیلات، استقبال خوبی از روستائیان برای شرکت در طرح مقاوم سازی منازل صورت نگرفته و تا کنون فقط یکصد واحد از این تسهیلات استفاده کرده اند.
وی گفت:دولت برای مقاوم سازی منازل روستایی 250 میلیون ریال وام با کارمزد 4 درصد و 60 میلیون ریال به صورت بلاعوض اعطا می کند.
رئیس بنیاد مسکن ورامین گفت:از سال 1388 تا کنون بیش از 7 هزار و 500 سند برای منازل مسکونی روستا ها و 500 جلد برای خانه های شهری در بخش جواد آباد صادر شده است که از این نظر ورامین رتبه نخست استان تهران را در اختیا دارد.
وی تصریح کرد: با اعطای سند مالکیت به روستانشینان، علاوه بر اینکه این افراد می توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند، ساخت وسازها در روستاها نیز به طور چشمگیری افزایش می یابد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.