به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 8 و فرهنگسرای گلستان، یکصد و سی و نهمین ویژه برنامه در کوی نیکنامان به مناسبت ایام الله دهه فجر، گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام شهادت حضرت زهرا(س) با حضور خانواده‌های معزز شهیدان انقلاب اسلامی محمد پرورده و داوود(فرهاد) رحمانی امروز در این فرهنگسرا برگزار شد.
محمد پرورده متولد 2 دی 1326 در تهران، 22 بهمن 1357 در مبارزات خیابانی ( بیمارستان بوعلی ) و داوود(فرهاد) رحمانی متولد 2 فروردین 1329 در تهران، 21 بهمن 1357 در مبارزات خیابانی کلانتری مجیدیه به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
دختر شهید پرورده در این آیین اظهارداشت: هفت ساله بودم که پدرم به شهادت رسید، ایشان از جمله شهدای انقلاب اسلامی بودند و در شب 21 بهمن 1357 به شهادت رسیدند.
وی گفت: پدرم، تکنسین اورژانس بود و در حین کمک به یک خانم مجروح، به واسطه تیراندازی‌های گارد شاهنشاهی به مردم به شهادت رسید و 22 بهمن 57، همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایشان را به خاک سپردیم. دختر شهید پرورده افزود: پدرم بسیار مهربان بود و به همین دلیل شغل پرستاری را انتخاب کرد، ایشان اکثرا خانه نبودند و برای کمک به مردم مجروح حضور پیدا می‌کردند. در شبی که با شهادت رسیدند، یکی دو ساعت مرخصی داشتند اما به محض این که صدای تیراندازی‌ها بلند شد، به سرکارشان برگشتند تا به مردم خدمت‌رسانی کنند.
وی اظهارداشت: از روزی که پدرم به شهادت رسید، کم و کاستی عدم حضور ایشان در کنارم را حس می‌کردم، بارها در زندگی‌ام مشکلی ایجاد شده و تنها به واسطه توسل به پدرم، آن مشکل حل شده است.
دختر شهید پرورده گفت: متاسفانه این روزها، حرف‌های نامناسبی پیرامون امکانات و تسهیلاتی که برای فرزندان شهدا وجود دارد، مطرح می‌شود اما در پاسخ به این حرف‌ها باید بگویم که آن امکانات و تسهیلات، ارزش دوری از پدرم حتی به اندازه یک لحظه را ندارد؛ پدر، نعمتی است که هیچ چیزی نمی‌تواند جای خالی او را پر کند. همه باید بدانند که اگر پدر در کنار فرزندانش حضور نداشته باشد، ممکن است که چه اتفاقات بدی رخ بدهد.
برادر شهید رحمانی نیز در این آیین گفت: برادرم، در شب 22 بهمن و در جریان گرفتن یکی از کلانتری‌ها، به شهادت رسیدند. باید بگویم که پس از گذشت 40 سال از شهادت ایشان، حتی مکان بنیاد شهید را نیز بلد نیستم.
وی افزود: خاطرم هست که در همان روزهای اول، عده‌ای به منزل ما آمدند تا از خانواده‌مان تجلیل کنند و هدایایی به ما بدهند اما به آنان گفتم که ما به این تجلیل احتیاج نداریم و خدمتتان را به کسانی بدهید که بدان محتاج هستند.
سخنرانی مذهبی حجت‌الاسلام و المسلمین حمید وحیدی، قرائت دعای پر فیض زیارت عاشورا و مداحی ذاکر اهل بیت(ع) و تجلیل از خانواده‌های شهیدان داود رحمانی و محمد پرورده از دیگر بخش های ویژه برنامه در کوی نیکنامان بود.
این ویژه برنامه با هدف تجلیل از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مرور آموزه‌های دینی مناسبتی، ترویج سبک زندگی شهدا، تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) و شهدا، ترویج باورهای دینی و بیان مواضع فکری و عقیدتی شیعه هر هفته در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.
تهرام/7245//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.