به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، واحد صنعتی تولید چرخ خیاطی در زمینی به مساحت 3 هزار و 500 متر مربع طی 10 ماه در شهرک صنعتی شمس آباد تاسیس شده است که در این کارخانه روزانه 120 دستگاه چرخ خیاطی تولید و 24 زن سرپرست خانوار به طور مستقیم در این واحد تولید مشغول به فعالیت هستند.
کارخانه تولید نان صنعتی نیز از دیگر طرح هایی بود که به بهره برداری رسید، این طرح در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع و زیر بنای 10 متر مربع طی هفت سال احداث شد.
این کارخانه با اعتبار 112 میلیارد تومان و ظرفیت تولید آن ماهانه 2 هزار تن است که در حال حاضر 70 نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند که در صورت تکمیل ظرفیت تولید، این میزان به 200 نفر خواهد رسید.
همچنین مرکز کارآفرینی و اشتغالزایی بانوان روستای قمصر دارای هشت غرفه قالی بافی، مکرومه بافی، عروسک سازی، آینه کاری، سنگ نمک و چرم است که در سوله مدیریت بحران این روستا با اعتبار 500 میلیون ریال در 800 متر ساخته شده است.
در حال حاضر 75 نفر از زنان سرپرست خانوار در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.
این طرح ها امروز چهارشنبه با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه ری و دیگر مسئولان محلی به بهره برداری رسید.
شهرک صنعتی شمس آباد با وسعت سه هزار هکتار در فاصله 40 کیلومتری جنوب شهرری واقع شده است، یکهزار و 600 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 900 هزار میلیارد ریال در این شهرک فعال است.
/6003/3218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.