به گزارش ایرنا ، علیرضا کارگری روز سه شنبه در جریان اجرای طرح نهضت اطلاع رسانی مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران گفت: اگر این حجم از آب بار دیگر تصفیه شده و به چرخه صنعت، کشاورزی و فضای سبز وارد شود، بخش عظیمی از مشکل کمبود آب برطرف می شود.
وی گفت: شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی در راستای اجرای سیاست های کلی در جمع آوری و تصفیه فاضلاب، احداث شبکه های جمع آوری و مرکز تصفیه خانه در چهار شهرستان ورامین با ظرفیت 31 هزار مترمکعب، قرچک 45 هزار متر مکعب، پاکدشت 45 هزار متر مکعب و پیشوا با 11 هزار مکعب در سال را در دستور کار قرار داده که ازشبکه فاضلاب پیشوا سال گذشته افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
کارگری با اشاره به این که میزان استاندارد ملی ،سرانه مصرف آب برای هر نفر در مصارف خانگی 150 لیتر در شبانه روزی است اظهار داشت : بر اساس دستورالعمل هیأت وزیران، میزان سرانه مصرف آب در زمان بحرانی و خشکسالی نظیر آن چه امروز دچار آن هستیم، 105 لیتر در شبانه روز برای هر نفر تعریف شده ولی این میزان در جنوب شرق استان تهران 186 لیتراست.
وی اظهار داشت : این واقعیتی است که جنوب شرق استان تهران در منطقه ای خشک و نیمه خشک با میزان بارش سالانه کمتر از حد میانگین کشوری واقع شده است بنابراین باید مصرف آب با شرایط آب و هوایی منطقه همخوانی داشته باشد.
مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی تصریح کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ، مجموع جمعیت شهرستان های جنوب شرق تهران شامل ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت و جوادآباد 58هزار نفر بوده ولی امروز این رقم در این منطقه به بیش از یک میلیون نفر افزایش یافته که همه این افراد به آب سالم و بهداشتی آن هم از منابع محدود نیاز دارند.
وی از مصرف بهینه آب به عنوان مهمترین عامل در مدیریت آب محدود موجود یاد کرد.
کارگری اظهار داشت : آب شرب مورد نیاز شهرستان های استان تهران از دو منبع آب زیرزمینی و آب سد ماملو تأمین می شود که هم اکنون شهرستان های قرچک و پاکدشت از آب ماملو بهره مند شده و با اجرای طرح انتقال، شهرستان ورامین در تابستان 98 از آب سد ماملو برخوردار می شوند.
وی گفت : با اجرای این طرح و نیز تکمیل طرح فاضلاب شهرستان های جنوب شرق استان تهران ،استحصال آب از بخش عظیمی از آب های زیرزمینی کاسته می شود و از پیشرفت پدیده فرونشست در دشت جلوگیری می کند.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.