به گزارش عصر دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت، سرهنگ کارآگاه قاسم دست خال در این خصوص گفت: از اواخر مهرماه امسال، میزان سرقت های منزل با شیوه تخریب پنجره و درهای بالکن، در محدوده های شمال تهران افزایش یافت و این مسئله کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت را بر آن داشت تا تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کنند.
وی افزود: این امر با تشکیل تیم های مجرب و متخصص از کارآگاهان این یگان آغاز شد و آنها پس از بررسی های اولیه دریافتند که 7 سارق حرفه ای که سابقه دار هستند با تشکیل باندی اقدام به سرقت از منازل شهروندان در این محدوده می کنند و پس از سرقت به شهرستان ورامین متواری شده و اموال مسروقه را پس از مدتی به فروش می رسانند.
رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت عنوان داشت: پس از چند ماه تحقیقات و بررسی های تخصصی و میدانی، یکی از اعضاء این باند سرقت 7 نفره شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت که طی آن مشخص شد وی به همراه سایر اعضاء این باند سرقت در یکی از محله های شهرستان ورامین، مخفی شده و هر از گاهی با حضور در محدوده های شمال تهران به شگرد خاص خود اقدام به تخریب پنجره و در های بالکن منازل کرده و پس از سرقت اموال متواری می شوند.
دست خال با اشاره به این که با مشخص شدن جزئیات پرونده، موضوع در اختیار دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه یک تهران قرار گرفت، گفت: با هماهنگی های لازم و دریافت نیابت قضائی، تیم های عملیاتی متشکل از کارآگاهان پایگاه یکم آگاهی تهران، برای دستگیری متهمان به شهرستان ورامین اعزام شدند.
وی تصریح کرد: در یک عملیات ضربتی و هماهنگ، هر 7 متهم پرونده به نام های، بهرام، حمید، مجتبی، پیمان، سامان، جبار و احمد، در اواخر دی ماه امسال و به هنگام تقسیم اموال مسروقه در مخفیگاهشان دستگیر و برای تحقیقات به پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شدند.
رئیس پایگاه یکم پلیس پایتخت، اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان نیز تعدادی آلات و ادوات سرقت از جمله دیلم، پیچ گوشتی و همچنین اموال مسروقه از قبیل، طلا و جواهر، نقره جات، ساعت مچی، اسلحه و ... کشف شد.
وی ابراز داشت: متهمان در بازجویی های انجام شده ابتدا منکر اتهامات وارده شدند اما پس از روبه رو شدن با مدارک و مستندات پلیس و همچنین بازجویی های فنی و تخصصی، راه چاره ای جز اعتراف پیدا نکرده و در نهایت به 40 فقره سرقت از منازل شمال و غرب تهران به شیوه و شگرد مخصوص خود که همان تخریب پنجره و درهای بالکن منازل بود، اعتراف کردند از این رو هر هفت متهم پس از تکمیل پرونده در اختیار دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه یک قرار گرفتند و پس از آن با صدور قرار چند میلیاردی برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.
دست خال، گفت: تاکنون 35 فقره از محل های سرقت شناسایی و شکایت مال باختگان ضمیمه پرونده شده و در حال حاضر تلاش پلیس برای شناسایی مالخران اموال مسروقه ادامه دارد.
تهرام/8138//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.