به گزارش ایرنا، زهرا صدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران عصر یکشنبه در یکصد و بیست و یکیمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران در تشریح این لایحه گفت: سازمان میادین 241 بازار و در مجموع 2هزار و 500 غرفه دارد.
وی با بیان اینکه این غرفه‌ها هر چند وقت یک بار از طریق مزایده واگذار می شود، تصریح کرد: 2 درصد این غرفه‌ها (50 غرفه) در اختیار ایثارگران قرار می گیرد و بقیه آنها برای عموم شرکت کنندگان به مزایده گذاشته می‌شود.
نوری ادامه داد: غرفه ها به 3 دسته ضعیف، متوسط و قوی تقسیم می شود و از برخی از آنها بیشتر استقبال می شود که از این رو در لایحه حاضر، پیشنهاد شده غرفه ها به گونه‌ای به مزایده گذاشته شوند که غرفه‌های ضعیف و قوی در یک سبد ارایه شود تا از این طریق غرفه‌های ضعیف بدون متقاضی نماند.
به گفته رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، پیشنهاد جدید سازمان میادین این است که به شهرداری تهران اجازه داده شود به منظور تاثیرگذاری لازم در جهت تعدیل قیمت‌ها و توزیع عادلانه و مناسب محصولات نسبت به تامین، توزیع و عرضه آنها از تولید کنندگان معتبر به صورت حجمی (سبدی وکارتونی) با رعایت اعمال تخفیفات ویژه و در نظر گرفتن حاشیه سود به صورت پایلوت در بخش بازرگانی برخی بازارهای منتخب برای مدت یک سال اقدام کند.
وی با اشاره به پیشنهاد دیگر مطرح شده در لایحه گفت: حق بهره برداری که به ایثارگران واگذار می‌شود از طریق مزایده باشد چرا که مواردی داشته‌ایم که غرف به ایثارگران واگذار شده است اما آنها غرفه را با چند برابر قیمت به افراد دیگری داده اند.
صدراعظم نوری افزود: پیشنهاد بعدی این است که ایثارگرانی که در مزایده شرکت می‌کنند تا حق بهره برداری از غرفه به آنها واگذار شود به تایید اداره کل ایثارگران شهرداری برسند.
به گزارش ایرنا، در نهایت این لایحه نیز با 17 موافق و بدون مخالف تصویب شد.
تهرام/9343//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.