به گزارش ایرنا، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران عصر یکشنبه در صحن علنی شورای شهر تهران در تشریح این لایحه گفت: بناهای ساختمانی بر اساس تعداد طبقات و متراژ باید در مهلتی مشخص تمام شوند و اگر تمام نشوند بر اساس مصوبه‌های قبلی یک سال مهلت دارند‌
وی ادامه داد: اگر پس از گذشت این یک سال هم ساختمان ساخته نشود این افراد باید نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند چرا که ساختمان‌های رها شده در سطح شهر از دیدگاه رسانه‌ها و مردم تایید شده نیستند.
وی افزود: در محتوای این مصوبه تغییراتی اعمال شده است؛ قبلا این گونه نبود که بر اساس مساحت بنا عوارض را تعیین کنند اما اکنون این عوارض را در لایحه فعلی تطبیق کرده‌اند.
سالاری همچنین گفت: تاکید داریم که برای تعاونی‌های مسکن از آنجا که کارکنان آنها به زحمت پول جمع می‌کنند تا پروژه‌ها را تمام کنند ارفاقی در نظر گرفته شود.
بهاره آروین، عضو دیگر شورای شهر تهران در موافقت با این لایحه گفت: وقتی یک سازنده از اتمام یک ساختمان انصراف می‌دهد این تنها به دلیل عوارض نیست بلکه به دلیل هزینه‌های دیگر ساختمانی نیز هست.
وی ادامه داد: چنین فردی با رها کردن ساختمان نیمه‌ تمام حقوق شهر را از نظر سیما و منظر و ... تضییع می‌کند و ما نباید از حقوق مردم بگذریم و این لایحه ممکن است بتواند برای افراد انگیزه‌ای شود تا ساختمان‌ها را زودتر تمام کنند.
به گزارش ایرنا، در نهایت کلیات لایحه افزایش مهلت شروع و اتمام عملیات ساختمانی با 17 موافق و 2 مخالف به تصویب رسید.
تهرام/9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.