به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران، محمد حسین بازگیر در این خصوص اظهار داشت: در پی گزارش تلفنی ماموران آتش نشانی تهران مبنی بر کشف یک پرنده شکاری، پرسنل این اداره بلافاصله به محل اعزام و این پرنده که از نوع سارگپه بوده را تحویل گرفتند.
وی افزود: این پرنده از نظر وضعیت جسمانی سالم و جهت اقدامات درمانی و قابلیت رهاسازی در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به کلینیک پارک پردیسان منتقل شد.
بازگیر با اشاره به اینکه براساس مصوبه سازمان حفاظت محیط زیست هرگونه شکار یا نگهداری غیرمجاز این پرندگان غیر قانونی بوده و مشمول ضرر و زیان می باشد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده چنین مواردی موضوع را سریعا به اداره حفاظت محیط زیست شهرتهران اطلاع دهند.
سارگپه ها پرنده ‌ای کمیاب،‌ گردن کوتاه، بال های بلند و دم نسبتا کوتاه دارد و معمولا در حال اوج‌گیری و چرخش دیده می شوند و مانند عقاب های کوچک بنظر می رسند ولی سر و منقارشان نسبتاً کوچکتر و رنگ پرو بال آنها خیلی متغیر است.
محل زیست سارگپه در ناحیه دریای خزر است اما در این ناحیه نیز به ندرت به چشم می خورد.

** یک بهله پرنده توسط شهروندی نجات یافت
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرتهران گفت: روز گذشته یک بهله پرنده از نوع زاغ گردن بورکه در شهرتهران پیدا شده بود توسط یکی از شهروندان دوستدار محیط زیست به ماموران یگان این اداره تحویل داده شد.
محمد حسین بازگیر افزود: این اداره پرنده را جهت مداوا به کلینیک حیات وحش پارک پردیسان منتقل کرد.
کلاغ گردن بور (کلاغ گردن بور اوراسیایی، کلاغ گردن بور غربی)33 سانتی ‌متر و دارای پس گردن، سطح شکمی، پوشپرهای گوش و چشم هایی به رنگ خاکستری است همچنین زیستگاه این نوع کلاغ در پارک‌ها، صخره‌های مرتفع کوهستانی، ساختمان‌های قدیمی و کشتزارهاست که به‌طور دسته‌جمعی در سوراخ درخت‌ها ، ساختمان‌ها ، صخره ها ، گاهی در داخل سوراخ‌های زمین و روی شاخه‌ درخت‌ها لانه می سازد.

** ساعتی با محیط بان در یکی از مدارس تهران
رئیس اداره محیط زیست شهرتهران با اشاره به ترویج فرهنگ زیست محیطی در مدارس گفت: طرح « ساعتی با محیط بان در مدرسه» بر اساس دستورالعمل ابلاغی با هدف ارتقای سطح آگاهی های محیط زیستی دانش آموزان، آشنایی با وظایف محیط بانی و مناطق حفاظت شده، نهادینه کردن حس حرمت به محیط بانان بعنوان حافظان محیط زیست و جلب مشارکت و ایجاد حس مسئولیت جامعه دانش آموزی برای اولین بار همراه با کارگاه آموزشی – توجیهی در محل دبیرستان نمونه هاجرشهر تهران برگزار شد.
محمد حسین بازگیر ادامه داد: نقش دانش آموزان و نسل آینده در حفظ محیط زیست و سلامت جامعه و اجرای این گونه طرح های آموزشی محیط زیستی در مدارس تاثیر گذار است.

** دوره آموزشی محیط زیست و مدیریت سبز در شهریار برگزار شد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار از برگزاری دوره آموزشی محیط زیست و مدیریت سبز در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای ارتقای دانش و فرهنگ محیط زیستی دوره آموزشی « محیط زیست و مدیریت سبز» از سری دوره های آموزش عمومی کارکنان برای معلمان و مراقبان سلامت آموزش و پرورش شهرستان شهریار برگزار شد.
وی ادامه داد: در این دوره آموزشی که با همکاری واحد آموزش حفاظت محیط زیست و واحد سلامت آموزش و پرورش شهرستان شهریار در محل پژوهش سرای آموزش و پرورش، با هدف دستیابی به اهداف آیین نامه اجرایی ماده 190 قانون توسعه کشور اجرا شد، فراگیران با مبانی و مفاهیم محیط زیست، قوانین و مقررات ملی و بین المللی مدیریت سبز، آموزش دفتر کار سبز و سایر موارد مربوطه آشنا شدند.

**برپایی غرفه محیط زیست ملارد در نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد از برپایی غرفه محیط زیست ملارد در نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: در این غرفه برنامه هایی از جمله کارگاه ها و نشست های تخصصی با موضوعات محیط زیستی، معرفی اجرای طرح بی زباله، بازیافت مواد دوریختنی، نمایش موارد بازیافتی اجرا شد.
شعبان خسروی اضافه کرد: همچنین در بخشی دیگر این نمایشگاه به نقش عمده صنایع تولید قطعات خودرو درکاهش آلودگی هوا، تولید کنیستر وکاتالیست به جهت جذب بخارات بنزین، تاثیر نیروگاه های خورشیدی در جهت استفاد ه از انرژی های تجدید پذیر پرداخته شده است.
نمایش تصاویر مختلف از حیات وحش و کشفیات یگان حفاظت محیط زیست از جمله نمونه های تاکسیدرمی جانوری، نمایش نمونه محصولات خانگی کاغذی در راستای نه به ظروف پلاستیکی از دیگر جذابیت های این غرفه است.
همزمان با ایام الله دهه فجر، نمایشگاه دستاورد‌های 40 ساله انقلاب اسلامی در شهرستان ملارد باعنوان «ملارد در مسیر توسعه» با 102 غرفه با حضور ادارات، واحدهای تولیدی و صنعتی با هدف به نمایش گذاشتن دستاوردهای 40 ساله انقلاب و مقایسه آن با قبل از انقلاب و همچنین عرضه محصولات تولیدی کالاها و محصولات شهرستان از 13 تا 18 بهمن از ساعت 9 الی 17 برپاست.
تهرام/8138//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.