به گزارش ایرنا، نادر نصیری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به مناسب دهه فجر اظهار داشت: بزرگترین گلزار شهدای تهران در بهشت زهرا(س) است که 30 هزار شهید در آن آرمیده است از این رو به صورت تخصصی منویات رهبری مد نظر است.
وی افزود: گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی خاورمیانه است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران از اجرای طرح سپاس(دیدار از خانواده های شهدا) به مناسب دهه فجر خبر داد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر دیدارهای مکرر از خانواده های شهدا تاکید فراوانی داشتند از این رو این طرح نه تنها در طول سال اجرا می شود بلکه در مناسبت های مختلف با جدیدت انجام می شود.
وی ابراز داشت: هرهفته یک روز را به دیدارخانواده های شهدا در یک منطقه اختصاص داده ایم، این اقدام به دنبال تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستیم ضمن این که آمادگی زمینه حضور مسئولان سایر نهادها را در دیدارها داریم.
نصیری خاطر نشان کرد: 40 هزار دیدار از خانواده های شهدا از دهه فجر تا 22 اسفندماه امسال (بزرگداشت روز شهید) در سراسر کشور در نظر گرفته شده است که در استان تهران نیز در حال اجراست.
وی، دیدار از خانواده های شهدا، دیدار از جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی، برپایی نمایشگاه عکس مفاهیم انقلاب، اعزام گروه پیام آوران جانبازان جهت روایتگری در اماکن عمومی و آموزشی، برگزاری نمایشگاه ملی دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، آیین مهمانی لاله ها و عطرافشانی گلزارهای شهدا، اجرای برنامه های فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهدا و سایر موارد را از مهمترین برنامه های دهه فجر برشمرد.
وی با اشاره به این که بزرگترین مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی به بهره برداری می رسد گفت: این مجموعه در منطقه زغفرانیه با 32 هزار متر مربع در حال احداث است که در حال حاضر دارای 86 درصد پیشرفت فیزیکی است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ بیان داشت: این مجموعه دارای چهار فاز است که فاز اول آن که ورزشی بوده است به بهره برداری رسیده و فازدوم آن که فرهنگی است در 22 اسفند ماه ( روز بزرگداشت شهید) افتتاح می شود.
وی خاطر نشان کرد: در فازهای بعدی 120 سویت اختصاصی برای ایثارگران و جانبازان 70 درصد در نظر گرفته شده است.
به گفته وی، تاکنون 60 میلیارد تومان برای این مجموعه هزینه شده است که برای تامین بخش باقی مانده آن به 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
نصیری با بیان اینکه در شهر تهران 86 هزار پرونده در سه گروه ایثارگری داریم گفت: از این تعداد 25 هزار شهید، 55 هزار جانباز و پنج هزار و 800 آزاده سرافراز هستند.
وی افزود: از مجموع ایثارگران، 73 درصد در استان تهران پرونده دارند و بقیه در شهرستان های این استان خدمات دریافت می کنند همچنین این اداره کل به 350 هزار نفر که دارای پرونده هستند، خدمات ارائه می کند.
به گفته وی، 33 هزار دانش آموز ایثارگر در استان تهران وجود دارد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران با اشاره به این که در حال حاضر چهار مرکز آسایشگاهی در تهران بزرگ داریم گفت: یک هزار و 750 نفر جانباز 70 درصد داریم که تعدادی از این افراد در این مراکز، خدمات دریافت می کنند.
نصیری اضافه کرد: همچنین چهار مرکز مشاوره و یک موسسه فرهنگی و توانبخشی برای جانبازان فعال است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران با تاکید بر این که اولویت اول در این اداره کل درمان ایثارگران است گفت: در تهران بزرگ 57 هزار نفر مشمول بیمه همگانی و 153 هزار نفر هم مشمول بیمه تکمیلی هستند.
وی گفت: جانبازان پنج درصد به بالا از خدمات این اداره کل بهره مند می شوند چرا که که با دردی که متحمل می شوند برای آنان و خانواده هایشان هنوز جنگ تمام نشده است
وی تاکید کرد: نگاه بخشی به بنیاد شهید و امور ایثارگران و نگاه صنفی به ایثارگران درست نیست چرا که هر سازمانی قانونا باید به ایثارگران به عنوان شهروندان در جامعه خدمت کنند.
نصیری خاطر نشان کرد: همچنین برای جانبازان شیمیایی بر اساس تشخیص پزشک مربوطه اردوهای درمانی کوتاه مدت برای بهبود وضعیتشان در نظر گرفته می شود.
تهرام/8138/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.